2023/24

RU, 9. b

Pri projektu šolska shema 2023/2024 sem sodelovala z učenci 9. b razreda. Na razrednih urah smo  spoznali in ozavestili pomen uživanja sadja in zelenjave, kjer smo poudarili lokalno pridelavo. Izdelali smo različne plakate o sadju in zelenjavi, se veliko pogovarjali o kuhinjskih receptih, ki jih uporabljajo doma. Ogledali smo kratke dokumentarne filme  o zdravem prehranjevanju.

https://www.youtube.com/watch?v=hkQJ0ObHA8Y

https://www.youtube.com/watch?v=1Y7_K9mDUIg

https://www.youtube.com/watch?v=Gv42qAw28fM

https://www.youtube.com/watch?v=uU2A01I3_aU

Ker je vsem nam najbližje sadje  jabolko, smo se osredotočili  nanj. Izdelali smo različne projekcije starih domačih jabolk in jih tudi predstavili. Med malico, pa smo poskušali ugotoviti vrsto jabolka, ki smo ga imeli ta dan.

Poskušali smo vsak dan zaužiti vsaj eno sadje in eno vrsto zelenjave.

Razredničarka 9. b razreda

Mateja Jeraj Meh, prof.

4. c

V šolskem letu 2023/24 smo se v 4. C razredu pogovarjali o značilnostih posameznega sadja in zelenjave. Izdelali smo trganko na temo: Moje najljubše sadje/Moja najljubša zelenjava. Poudarili smo pomen rednega uživanja sadja in zelenjave. Osredotočili smo se tudi na pomen sezonskega in lokalnega sadja. Seznanili smo se z mavrico zelenjave in sadja, risali in naštevali sadje ter zelenjavo po barvah. Spoznavali smo, kaj zdravju koristnega vsebuje sadje in zelenjava.

  Tanja Kompan, prof.

2. a, skozi celotno šolsko leto

V zvezi s šolsko shemo smo v 2.a razredu v šolskem letu 2023/24 izvedli dan dejavnosti, ki je bil namenjen zdravju. Pogovarjali smo se o zdravi hrani.

V istem tednu smo seveda pri spoznavanju okolja govorili o zdravi prehrani, o številu obrokov, ki so zelo pomembni za naše zdravje. Pri likovni umetnosti smo izdelali TRGANKO –sadje in zelenjava. Pripravljali smo tudi jedilnike za zdrav zajtrk.

Priloženih več fotografij

Praktično vsak teden smo na dneve, ko je bilo za malico sadje ali zelenjava iz šolske sheme, spodbujali eden drugega, da poskusimo vse kar nam je ponujeno.

Bili smo tudi v šoli v naravi na CŠOD Ajda – Libeliče.

Otroci so imeli vsak dan pet obrokov. Malice so bile predvsem sadje in zelenjava. Zelenjava je bila vključena tudi pri vsakem obroku kosila. Tudi za večerjo je bil šmoren in kompot iz jabolk.

Razredničarka Alenka Grabner, prof.

SŠS 8. a – vizualna sporočila

Shema šolskega sadja 8. a – 2024

SŠS 8. c – Ogled kmetije Imperl

Shema šolskega sadja 8. c – 2024

GOS 6. razred, junij 2024

Z učenci 6. razredov smo si pripravili prav posebno sladico – banana split. Vsak učenec je dobil svojo nalogo; nekateri so lupili banane, drugi so rezali jagode, ananas in grozdje, tretji pa so pripravljali sladoled ter smetano.

Ko je bila sladica pripravljena, smo se usedli in uživali v slastnem banana splitu. Medtem smo se pogovarjali tudi o pomenu uživanja sezonskega sadja in zelenjave. Razložili smo si, zakaj je sezonsko sadje in zelenjava bolj zdrava izbira – zaradi svežine, večje vsebnosti hranil in manjšega vpliva na okolje. Učenci so bili presenečeni, koliko koristi prinaša uživanje sezonskih pridelkov, in so obljubili, da bodo tudi doma poskusili večkrat poseči po lokalnih in sezonskih živilih.

Zadnje šolske dni smo tako preživeli ne le sladko, temveč tudi poučno in navdihujoče.

Lidija Pocajt, prof

OPB Topolšica

Shemi šolskega sadja sledimo v podaljšanem bivanju preko različnih dejavnosti. Sodelovanje v projektu izkoristimo za ozaveščanje, pridobivanje novih izkušenj in izobraževanje o zdravih prehranskih navadah, grajanja odnosa do hrane in preprečevanje zavržkov le-te.

Izdelovali smo plakate, pripravili sadno solato, likovno ustvarjali. 

Izdelki

Učenci so povedali:

Tudi v podaljšanem bivanju za malico jemo sadje. Meni je to všeč. Matej

Uživanje sadja je dobro za moje zdravje. Maša

Včasih tudi kaj novega poskusim. Mija

 Zapisala: Tinka Žohar, dipl. vzg.

6. b, 31. maj 2024, pouk GOSPODINJSTVO

Z učenci smo ponovili snov o hranilnih snoveh. Ponovili smo tudi o vitaminih in mineralih, ki jih je v surovem sadju in zelenjavi največ. Pogovarjali smo se tudi o tem, kakšno solato imajo najraje. Velika večina učencev ima najraje zeleno solato, paradižnik in korenček.

Zato smo pri praktičnem pouku, pripravili pico in solato s korenčkom. Učenci so jed z velikim veseljem pojedli.

Lidija Pocajt, prof.

6. c

Marko Novak, prof.

9. d, 21. maj 2024, pouk BIO

Z učenci smo se pogovarjali o zdravi prehrani, sadju in zelenjavi.  Poudarili smo, kaj je in kaj ni zdrava prehrana. Živila smo uvrstili v prehransko piramido. Učenci se zavedajo, da je poleg zdrave prehrane nujno poskrbeti za to, da si zagotovimo dovolj gibanja in pri tem popijemo zadostno količino vode.  Učenci  so svoja razmišljanja nadgradili s pisanjem pesmi o sadju in zelenjavi, slogani, ugankami ter risbicami najljubšega sadja in zelenjave.

Anica Pudgar, predm. učitelj

RU – 8. b

V letošnjem šolskem letu, natančneje konec aprila in v začetku maja, smo v 8. b razredu dve šolski uri namenili Šolski shemi. Tokrat smo raziskovali zdravilno moč sadja in zelenjave. Raziskave potekajo povsod po svetu in iz njih izhaja, da lahko jedi in snovi, ki so v njih, delujejo podobno kot sodobna zdravila.

Ste vedeli, da čebula zvišuje koristni krvni holesterol HDL bolje od večine zdravil za srce, ki jih je mogoče dobiti na zdravniški recept?

Ste vedeli, da grozdje zavira zobno gnilobo?

Več o zdravilnih učinkih sadja in zelenjave: ZdravilniUcinkiSadnjaZelenjave2024

Smo se pa tudi malce pozabavali in poiskali uganke, vezane na temo hrane. Uganke8b

Sabina Žnidar, prof.

 

SSS 9. a

 

 

 

 

 

SSS OPB 3. a

SSS 5. a, maj 2024

V razredu smo iskali, primerjali, zbirali recepte, kaj vse lahko pripravimo iz jabolk (pite, zavitke, čips, sokove, čežane…)

Nekaj učencev je recepte ob pomoči staršev in starih staršev tudi preizkusilo.

Recepti 5. a

Darja Rotovnik, prof.

RU, maj 2024, 7. d

Pri razredni uri smo s pomočjo power point prezentacije ponovili razliko med sadjem in zelenjavo, priporočila za dnevno uživanje sadja in zelenjave. Pogovorili smo se o pomenu kupovanja lokalno pridelane hrane in načinih priprave sadja in zelenjave. Ogledali smo si posnetek eksotičnega sadja iz Gvatemale, ki ga pri nas ni možno dobiti. Potem smo izdelali še plakat o sadju in zelenjavi.

RU 7. d

RU, 13. 5. 2024, 7. b

V ponedeljek, 13. 5. 2024, smo razredno uro namenili šolski shemi. Pogovarjali smo se o sadju in zelenjavi ter njihovih pozitivnih učinkih na zdravje. Najprej smo se pogovorili o razliki med sadjem in zelenjavo. Učenci so povedali, da imajo v povprečju raje sadje kot zelenjavo. Pogovorili smo se tudi o tem, katerega sadja ali zelenjave sploh ne marajo. Ugotavljali smo, koliko sadja oziroma zelenjave na dan je priporočljivo pojesti in koliko ga sami dejansko pojedo. Povedali so, da jim je všeč to, da je v šoli zelo raznolika ponudba sadja in zelenjave. Pogovorili smo se tudi o nekaterih manj znanih sadežih, kot je npr. liči, durian, papaja itd. Sami ne eksperimentirajo radi in rajši pojedo sadje, katerega okus jim je poznan. Ogledali smo si kratek video slovenske popotnice po Gvatemali, ki je okušala tropsko sadje, ki raste na tem območju.

Magdalena Štelcer, prof.

RU, 13. 5. 2024, 7. a

V ponedeljek, 13. 5. 2024, smo se pri razredni uri pogovarjali o sadju in zelenjavi. Najprej so učenci poskušali ugotoviti, kaj uvrščamo med sadje in kaj med zelenjavo oziroma kakšne so razlike med sadjem in zelenjavo. Učenci so našteli, katero sadje in zelenjava so jim najbolj všeč in katerih sploh ne marajo. Nato smo se pogovorili o tem, koliko sadja in zelenjave na dan je priporočenega in koliko ga učenci dejansko pojedo. Poudarili smo pomen lokalno pridelane hrane. Pogovorili smo se tudi o različnih načinih priprave in uživanja le te tega –  še posebej o pripravi smoothiejev in o tem, ali so dejansko zdravi. S pomočjo projekcije smo skupaj našteli vplive sadja in zelenjave na zdravje. Na koncu smo se pogovarjali o eksotičnem sadju ter katero izmed njih so učenci že poskusili. Ogledali smo si kratek video slovenske popotnice po Gvatemali, ki je okušala tropsko sadje, ki raste na tem območju.

  Boris Plamberger, prof.

ŠS OPB 9 (učenci 3.c in 3.b), april in maj 2024

V podaljšanem bivanju smo se z učenci pogovarjali o pomenu zdravega načina prehranjevanja in skrbnem ravnanju s hrano.

V sklopu ustvarjalnega preživljanja prostega časa, smo s tehniko papirmaše ustvarili posodice in jih pobarvali kot prerez različnih vrst sadja, ki ga imajo učenci radi.

Papirmaše

Učiteljica OPB: Katja Drev, mag. prof. soc. ped.

RU, april 2024, 5. d

V šolskem letu 2023/24 smo se o pomenu zdrave prehrane in o uživanju sadja in zelenjave veliko pogovarjali.

V mesecu aprilu pa smo ustvarjali za Shemo šolskega sadja. Pri razrednih urah so učenci ustvarjali v skupinah in po svojih idejah. Nastala sta plakata izdelki iz jabolk in košarica sadja, skupina deklet pa je izdelala igrico Sadnopoly.

RU 5. d

Jožica Dobnik, prof.

2. b

Pri dnevu dejavnosti SKRB ZA ZDRAVJE smo se pogovarjali o tem, kako skrbimo za svoje zdravje. Govorili smo o zdravi prehrani. Poudarek smo to leto dali na slovensko sadje oz. sadje, ki raste tu pri nas. Sestavljali smo rebuse, delali sestavljanke, risali … Vsak je ustvarjal tisto, kar mu je bilo všeč.

Razredničarka: Tasja Srotič

5. b

Sadje in zelenjava sta nepogrešljiv del uravnotežene prehrane, saj ju uvrščamo med biološko visoko vredna živila.

Svoje zdravje lahko še posebej izboljšamo z uživanjem lokalno pridelanega sadja in zelenjave. Sicer vsebujeta relativno manjšo količino energije, vendar nas vseeno nasitita za dalj časa, saj vsebujeta veliko vode in prehranske vlaknine, ob tem pa tudi veliko vitaminov, mineralov, antioksidantov in drugih bioloških zaščitnih snovi, ki so nujni za dobro počutje in zdravje.

To je izredno pomembno v času odraščanja in intenzivne rasti otrok in mladostnikov, saj so takrat potrebe po vitaminih in mineralih znatno povišane. Obenem pa redno uživanje zadostnih količin sadja in zelenjave učinkovito varuje pred infekcijskimi obolenji in različnimi kroničnimi nenalezljivimi boleznimi v odrasli dobi.

V prehranskem smislu sta sadje in zelenjava pomembna ne le zaradi vsebnosti številnih hranil in prehranske vlaknine, ampak tudi zato, ker učinkovito zmanjšujejo energijsko vrednost obrokov in tako lahko pomagata vzdrževati priporočeno telesno maso.

O vsem tem smo se pogovarjali v 5. b razredu in na to temo tudi ustvarjali.

Razredničarka: Miša Ovčjak, prof.

4. b

V šolskem letu 2023/24 smo v 4. b razredu od meseca septembra dalje, govorili o pomenu vsakodnevnega uživanja sadja in zelenjave.

Pri SLJ so učenci pisali krajša besedila, pravljice in pesmi. V njih so na zanimiv in zabaven način poudarili, da redno uživanje sadja in zelenjave poskrbi, da telo dobi dovolj vitaminov in energije za delo in učenje.

Pri razrednih urah so bile vključene posamezne vsebine projekta Šolska shema. Učenci so dobili tudi letak s piramido zdrave prehrane in jo sestavili. Ugotovili so, kako pomembna so živila rastlinskega izvora, zelenjava in sadje. Ta živila so tista, ki nam dajejo vitamine, minerale, vlaknine in zaščitne snovi, ki jih potrebuje vsak od nas.

Pri LUM smo risali in slikali sadje in zelenjavo.

V učilnici smo pripravili razstavo pesmi, zgodbic, pravljic, risb in slik.

Nekaj pravljic učencev

Vsebine o pomenu rednega uživanja sadja in zelenjave, smo vključevali v medpredmetno povezovanje (NIT, DRU).

Bistvo vseh izvedenih dejavnosti je ozavestiti učence o pomenu zdravega načina prehranjevanja in ohranjanja lastnega zdravja.  

Razredničarka 4. b

Marija Jakopič, prof.

OPB 10, april 2024

SADNO-ZELENJAVNI BALONČKOTI

V oddelku podaljšanega bivanja, v skupini OPB10, smo se skozi šolsko leto pogovarjali o zdravi prehrani in izvajali razne ustvarjalne aktivnosti. V mesecu aprilu pa je bila naša glavna aktivnost izdelava SADNO-ZELENJAVNIH BALONČKOTOV. Uvodoma smo se pogovorili o sadju in zelenjavi, ki jo učenci poznajo in katero najraje jedo, nato pa je sledil ustvarjalni del. Učencem sem razdelila balone, ki smo jih s pomočjo lijaka in prazne plastenke napolnili z moko. Nato je vsak učenec na svoj balon s flomastrom narisal smejoč obraz in ga tako porisal, da je dobil izgled sadja ali zelenjave, ki si ga/jo je izbral. Nazadnje smo na vrh dodali še okras iz volne. Nastale so super zabavne antistresne žogice, ali kot smo jih poimenovali mi: sadno-zelenjavni balončkoti.

Jerneja Pirnat, prof.

2. d, april 2024

 

izdelki izobraževalne aktivnosti šolske sheme 2024 2. dizobraževalne aktivnosti šolske sheme 2024V 2. d razredu smo se pogovarjali o zdravem načinu življenja in o zdravi prehrani. Učenci so narisali prehrambno piramido. Iz papirnatih krožnikov so izdelali jabolka.

Ana Dvornik, prof.

IP Gledališki klub, 7. razred, marec 2024

V ponedeljek, 18. 3. in 25. 3. 2024, smo se z učenci pri gledališkem klubu najprej pogovorili o Šolski shemi, o pomenu sadja in zelenjave za naše zdravje. Predstavila sem jim dejavnosti, izmed katerih so se odločili in ustvarjali na temo sadja in zelenjave. Razdelili so se v 4 skupine. Nekateri so risali, spet drugi pa pisali pesmi …

Barbara Vinkler, prof.

2. t, 4. t, marec 2024

Mi ( 2. t in 4. t) v mesecu marcu ali aprilu izvajamo dejavnosti za šolsko shemo kot imamo v letnem načrtu.

Letos sem pripravila integriran pouk, ki smo ga izvedli 26. 3. 2024.

Pouk je bil povezan, vsebine smo izvajali občasno tudi hkrati (GUM,SPO, DRU, NIT in ŠPO).

Ker se bližajo prazniki, smo se pogovarjali tudi o hrani, ki jo uživamo med velikonočnimi prazniki ( pirhi, potica…).

Nato smo si ogledali projekcijo KAJ JEMO – vrsta hrane, kaj nam daje, kaj je dobro in kaj ne, izvor, predelava… Naučili smo se pesmico Zajček Zlatko (R: Krajnčan), ki ima najraje zelje.

Zajček Zlatko (L. in R. Krajnčan)

Izdelali so piramido o pravilnem načinu prehranjevanja.

Mojca Šabec, prof.

SPO, 2. c, 25. marec 2024

Z učenci smo obravnavali učno uro, kako skrbimo za svoje zdravje. Poleg osebne higiene in gibanja na svežem zraku, je pomembna tudi prehrana. Pogovarjali smo se o zdravi prehrani, kako vpliva na naše telo in počutje. Učenci so mi povedali, da jedo vsaj 4-5 x na dan in vedo, da je zdrava prehrana pomembna za rast in razvoj telesa. Vedo že, da imata sadje in zelenjava največ vitaminov in mineralov. Predstavila sem jim shemo šolskega sadja in zelenjave. Vprašala sem jih, kaj od sadja in zelenjave imajo najraje. Povedali so mi, da imajo od sadja najraje jagode, češnje, pomaranče, mandarine, lubenice…itd. Od zelenjave pa imajo najraje zeleno solato in korenček. Narisali so tudi risbice.

Lidija Pocajt, prof.

1. a, marec 2024

Učenci in učenke 1. A razreda so aktivno sodelovali v projektu Šolska shema. Prvošolci so ustvarjali likovna dela, pri čemer so uporabili tehniko trganke. Več

3. c, marec 2024

Tudi v letošnjem šolskem letu smo se v 3. c razredu veliko pogovarjali o zdravju. Poudarek smo dali predvsem na zdravi prehrani ter prehranjevalnih navadah. Ponovili smo, katera vrsta hrane je zdrava in katera škodljiva, če je zaužijemo preveč. Ogledali in ponovili smo tudi prehransko piramido in ugotovili, da je potrebno uživati čim več sadja in zelenjave ter manj sladkorja in mastnih jedi.

V ta namen smo pri likovni vzgoji iz kartona in papirja izdelali sadna drevesa (12. 3. 2024).

Polona Libnik, prof.

6. b – obeski za ključe

Barbara Zupan, prof.

GOSPODINJSTVO 6. RAZRED, 3. marec 2024

SPOZNAJMO RAZLIČNO SADJE IN ZELENJAVO

Z učenci 6.razredov smo pri pouku GOS spoznavali različno sadje in zelenjavo. Vsak učenec si je izbral en sadež oziroma zelenjavo ter ga predstavil še drugim sošolcem. Nastale so knjižice s kratkimi opisi in slikami. Shranjene imamo v učilnici gospodinjstva, da jih lahko še ostali razredi pogledajo in poiščejo kakšno zanimivost. Skupaj smo pripravili še sadno kupo.

Učenci so skozi predstavitve ugotovili, da ima sadje oziroma zelenjava veliko vitaminov in mineralov. Vsebujejo še prehranske vlaknine in antioksidante. Veliko učencev je prvič slišalo za besedo antioksidanti, zato smo raziskali še to.

Največ antioksidantov vsebujejo: gozdne borovnice, rdeči fižol, brusnice, artičoke, robide, slive, jagode, češnje,…

GOS6rmar2024

Lidija Pocajt, prof.

RU 5. c, marec 2024

Pri razredni uri smo se pogovarjali o tem, zakaj je dobro v svojo prehrano vključiti raznoliko sadje. Učenci so povedali, da ima sadje veliko vitaminov in mineralov, ki so zelo pomembni za pravilno delovanje organizma in dober imunski sistem, še toliko bolj v obdobju odraščanja. Vsak učenec je povedal tudi, katero je njegovo najljubše sadje in zakaj. Na to temo so učenci tudi ustvarjali.

  Eva Lampret, mag. prof.

1. d

V 1. d razredu smo se v okviru pouka pogovarjali o zdravem načinu življenja. Izpostavili smo pomen rednega uživanja sadja in zelenjave. Nekaterih vrst zelenjave učenci ne marajo. Dogovorili smo se, da bodo v prihodnje vsaj poskusili. Pri uri LUM so prepoznavali in poimenovali krožnik s sadjem in zelenjavo, nato so s tempera barvami po opazovanju slikali.

Vključeni smo v projekt ŽIVIM ZDRAVO. Pogovarjamo se o hrani, ki sodi med zdravo hrano. Sestavljamo zdrave jedilnike. Fotografije zdravega obroka, pripravljenega doma, starši pošljejo po elektronski pošti, v razredu si jih ogledamo in se o njih pogovorimo.

Foto                                                                                                                                                                 

Mateja Čokelc, prof., Saša Kokol, dipl. vzg.

Sreda, 7. februar 2024, 6. šolska ura, ID logika 4. in 5. razred

Vsebina:

Po razgovoru, katere vrste sadja učenci dobijo v okviru šolske sheme sadja, smo se pogovorili o tem, kako sestaviti sadni sudoku.

Učenci so se vsak zase najprej odločili katere 3 vrste sadja bodo vključili v posamezen sudoku. Sestavili so naloge, nato pa so jih prerisali na prednatisnjeno mrežo 3 x 3. Nekateri učenci so sadje tudi pobarvali.

Po končani aktivnosti smo izdelke pritrdili na stenski pano v razredu.

Sadni sudoku

Irena Rotovnik Aplinc, univ. dipl. org.

1. c, januar 2024:

Pri pouku smo se pogovarjali o zdravem načinu življenja in zdravi hrani. Poudarili smo pomembnost uživanja sadja. Ustvarjali smo na to temo in slikali sadje na stojalu.

 Brigita Robida, prof.

SPO, 3. b, november 2023

sss3b

Miselni vzorec o kmetiji

Pri SPO smo spoznavali različna življenjska okolja in njihov pomen za človeka. Učenci so izbrali življenjsko okolje in izdelali plakat. 22. 11. 2023 so življenjska okolja predstavili sošolcem, s poudarkom na koristih za človeka (človek jih je ustvaril, da dobi hrano zase in za domače živali).

Ob tem smo se pogovarjali tudi o vzgoji rastlin na vrtu in v sadovnjaku, o pomenu lokalno pridelanih živil ter o pomenu uživanja sadja in zelenjave za zdrav telesni razvoj otroka.

Anita Plamberger, prof.

RU 8. d, december 2023

sss8d2023Z učenci smo se pogovarjali o pomenu sadja in zelenjave v naši prehrani. S pomočjo spletnih strani smo pregledali nekatere izmed sadežev in se pogovorili o snoveh, ki jih vsebujejo. Učenci se zavedajo kako pomembno je uživanje sadja in zelenjave. Sami so predlagali različne načine priprave jedil in pijače s sadjem in zelenjavo. Na podlagi povedanega so po skupinah izdelali plakate.

Albina Rak, prof.

Sodobna priprava hrane: 7. a, 7. b, 7. c: november, december 2023

pripravaKorenJuhaSadneSolateSPH15_11_2023Učenci 7. razredov se pri izbirnem predmetu SPH učijo o zdravi prehrani, ki je eden od osnovnih pogojev za zdravje človeka. Nekaj ur je namenjenih tudi spoznavanju vitaminov in mineralov. Učenci vedo, da so potrebni le v majhnih količinah, so pa nujni za zdravo in pravilno delovanje našega organizma. Najboljša popotnica za zdravo življenje in dovolj velik vnos vitaminov in mineralov v telo, je raznolika in pestra prehrana. Da so jedi iz sadja in zelenjave lahko zelo okusne, so se prepričali, ko so pripravili korenčkovo juho in sadno solato.

   Anica Pudgar, predm. učiteljica

Šolska shema v 3. d razredu

18. 9. 2023 in 27. 9. 2023 smo imeli ND Skrbimo za zdravje. V šoli smo se pogovarjali o zdravi prehrani, prehranski piramidi in zdravem načinu življenja. Pogovarjali smo se o velikem pomenu sadja in zelenjave za naše telo, o njegovi pridelavi in predelavi. Učenci so razmišljali tudi o zdravih obrokih, ki so jih doma pripravili in predstavili v šoli.

Več

Razredničarka: mag. Mateja Modrej

Sodobna priprava hrane, 7. c in 7. d razred

SPH7cd

Hren

 Učiteljica: Lidija Pocajt, prof.

OPB 2. d razred

OPB2dBTPZ učenci smo se najprej pogovarjali o pomenu sadja za naše zdravje. Učenci so pripovedovali, katero sadje imajo doma, v domačih vrtovih, sadovnjakih.  Potem smo izdelali še likovni izdelek na temo Eno jabolko na dan prežene zdravnika stran. Uredili smo razredni pano.

Bojana Turnšek Prah, učiteljica razred. pouka

3. a

sss3a2023

 

 

4. a

V mesecu oktobru so učenci 4. a v okviru pouka slovenščine tvorili rime in sestavljali pesmi na temo sadje v šoli (šolska shema).

Pri uri likovne umetnosti pa so ustvarjali avtoportrete s sadjem.

Lilijana Ograjenšek, prof.

 

DOD SLJ 7

Pri dodatnem pouku slovenščine v 7. razredu so učenci tvorili haiku, kratko japonsko obliko pesmi, in akrostih, pesniško figuro, ki ima večinoma vlogo posvetila. Tako so v skrajno zgoščeni obliki zapisali utrinke občutkov, misli ter čustev, ki se povezujejo s projektom Šolska shema sadja in zelenjave.

Tokrat se primer medpredmetnega povezovanja izraža v verzih. Izvirnejši izdelki so v prilogi. V njih boste morda le začutili kakšen koristen drobec …

HAIKUjiAkrostih

 Vlasta Šuber, prof.

OPB 1, 1. a in 1. d, oktober 2023

OPB1_NNoTudi v letošnjem šolskem letu sem se odločila, da bom sodelovala pri projektu ŠOLSKA SHEMA.

Projekt sem izvajala z učenci 1.A in 1.D v OPB 1.

Pri UPČ sem učencem najprej postavila uganke o sadju in zelenjavi. Po rešitvi ugank sem jim povedala, da vsi dobijo poleg malice vsak ponedeljek tudi SADJE in vsako sredo ZELENJAVO. Pri pogovoru sem želela poudariti pomen sadja in zelenjave za naše zdravje.

Z učenci smo se pogovorili o tem, katero sadje in zelenjavo so imeli že na voljo ta dva dneva. Dobili so narezano korenje, grozdje, zeleno papriko, jabolka, narezano rdečo redkvico, slive in paradižnik. Vsakemu  naštetemu sadju in zelenjavi so poiskali prvi glas in besedo zlogovali. Predstavila sem jim pripravljen učni list. Dogovorili smo se, da bomo z delom nadaljevali naslednji dan.

Naslednji dan smo pri UPČ nadaljevali z delom prejšnjega dne. Učence sem spodbudila, da so naštevali svoje najljubše sadje in zelenjavo. Pogovor sem navezala na to, da je vsak učenec poiskal prvi glas naštetega sadja ali zelenjave. Skupaj smo zlogovali besede in naštevali zloge. Za zaključek sem jim razdelila še zvezke OPB-ja v katerih so si ogledali pripravljen učni list. Učencem sem razložila potek dela. Vsak zase so morali poimenovati narisano sadje in zelenjavo, poiskati prvi glas ter z barvico povezati sličice, ki se začnejo z enakim glasom.

Učencem sem po potrebi pri delu pomagala, jih spodbujala in pohvalila za pravilno opravljeno nalogo.  Po končanem delu so pospravili zvezke in prisluhnili pesmi.  Vsi učenci so pri delu zelo uživali.

Natalija Novak, dipl. vzg.

RU, 9. c, 23. oktober 2023

RU9cPri RU smo odšli v računalniško učilnico, kjer so učenci ustvarili učne liste s slikami sadja, zelenjave in preostale hrane. Gradivo bo nato namenjeno za utrjevanje znanja angleščine v petem razredu, ko bomo pri pouku obravnavali besedišče o hrani. Učenci so na spletu poiskali različne sličice in z njimi ustvarili gradivo v word-u. Sličice hrane so iskali v angleškem jeziku in s tem še sami utrjevali svoje znanje.

Ana Velički, prof.

Naravoslovje, 1. teden v oktobru 2023: 6. a, 6. b, 6. d

NAR6abdNAR6abdSpisiUčenci so pri pouku naravoslovja strnili svoje občutke in misli o obisku sadovnjaka.

Ugotovili so tudi, zakaj je sadje tako pomembno:

  1. vsebuje lahko prebavljive sladkorje (glukoza, fruktoza), zaradi tega je primerno za diabetike, saj ne vsebuje saharoze,
  1. ureja pH želodca, zaradi blagih kislin (citronska, jabolčna, vinska kislina) ,
  2. vsebuje vitamine (vitamin C, A , D , E , K),
  3. vsebuje minerale,
  4. vsebuje celulozo, ki se nahaja v lupini, celuloza ureja prebavo in daje občutek sitosti,
  5. sadje ima zelo nizko energijsko vrednost, kajti glavni sestavni delež je voda, izjema je lupinasto sadje.

Po vsem tem pa so nastali zanimivi izdelki. Ni manjkalo spisov, pesmic, pregovorov in različnih likovnih izdelkov.

                                                                                               Anica Pudgar, predm. učiteljica

Naravoslovni dan: Sadovnjak, 28. 9. 2023: 6. a, 6. b, 6. c in 6. d

Jesen je čas, ko sadje obrodi, zato so učenci 6. razredov obiskali sadovnjak Turn.

Gospod Gašper Kokot je predstavil kje se razprostirajo njihovi sadovnjaki, katera dela je potrebno opraviti  v sadovnjaku in poudaril, da v njem zorijo kakovostne sorte jabolk. Povedal je, kako se oskrbujejo in še marsikaj zanimivega. Iz jabolk izdelujejo izdelke pod skupnim imenom Slodar. Jabolka posušijo v krhlje in čips. Stiskajo 100 % jabolčni sok, jabolčni sok s korenčkom in jabolčni sok z aronijo. Učenci so tako spoznali tudi osnove pojme, kot so npr. sorte, kakovost jabolk, cepljenje, skladiščenje in drugo. Ogledali so si hladilnico. Seveda so pridni zaposleni poskrbeli še za poslastico. Ni manjkalo sočnih rdečih jabolk in domačega jabolčnega soka, kar je zelo prijalo na ta vroči jesenski dan.

Nedaleč, nad sadovnjakom, je razigrano druščino otrok pričakal čebelar. Razkazal jim je čebelnjak, povedal kako čebele nabirajo medičino in cvetni prah in kakšno je delo čebelarja. Vedoželjne otroke je zanimalo, kakšno nalogo opravljajo čebele v sadovnjaku. Na to in še na mnoga druga vprašanja so učenci izvedeli odgovore iz ust izkušenega čebelarja.

Za konec pa seveda še tisto najslajše. Vsi smo se posladkali z medom in bil je zares dober.

Vodja ND: Anica Pudgar, predm. učit.

 

(Skupno 645 obiskov, današnjih obiskov 1)