Geografija

1. teden
2. teden
3. teden
4. teden
5. teden
6. teden
7. teden
8. teden
9. teden

10. teden: Sreda,   27. 5. 2020,    8. a, b, c: Polarna območja – ponovitev snovi

 

9. teden:  Sreda, 20. 5. 2020, 8. a, b, c: Pomen polarnih območij

 

8. teden: Polarna območja

Sreda,   13. 5. 2020,    8. a,b,c

Polarna območja

A  162 – 163

U  140 –  141

V atlasu poiščejo obseg polarnih območij. Ugotovijo, da med ta območja spadajo Arktika, Antarktika in Grenlandija. ( zapis v zvezek)

S pomočjo atlasa ugotovijo, kje vse se razprostira Arktika, katere države segajo v to območje.( zapis v zvezek)

Arktika ima polarno in tundrsko podnebje. Prebivalci so Inuiti, Sami in Jakuti.( zapis v zvezek)

Grenlandija je Danska, čeprav je glede na lego na območju Severne Amerike.( zapis v zvezek)

Antarktika je najbolj mrzlo območje, ni stalno poseljena. Tam so le raziskovalne postaje. Čeprav je pokrita z ledom in snegom, je zelo sušno območje, ki mu pravimo tudi ledena puščava. (zapis v zvezek)

Na nizke temperature vplivajo: lega,velika nadmorska višina, oddaljenost od morja.Na Antarktiki je polarno podnebje.

Rešite vajo št.1.

Še vedno nekateri dolgujete nalogo 5. tedna.
7. teden: Ponavljanje Amerike

 

Prvomajske počitnice
6. teden: Utrjevanje snovi

A, U, slikovno gradivo

Snov utrjuješ tako, da sestaviš 30 kviz vprašanj iz snovi Severne, Srednje in Južne Amerike.

Na vprašanja moraš poznati odgovor.

Vprašanja naj bodo sestavljena za 3 težavnostne stopnje  za vsako 10 vprašanj).

Sestavi tudi križanko z geslom Severna, Srednja in Južna Amerika.

Potrudi se, izdelek napravi samostojno.

5. teden: Sreda, 15.4.2020    8.a,b,c

Znamenitosti držav Srednje in Južne Amerike

Atlas sveta, enciklopedija, U, slikovno gradivo…

Predstavljaj si, da delaš v turizmu in vodiš turiste.

Svojo družino in prijatelje želiš popeljati na zanimivo ekskurzijo v Srednjo in Južno Ameriko. Na poti jim želiš pokazati veliko znamenitosti posameznih držav. Sestaviti moraš načrt potovanja, ki se začne v Mehiki. Ni nujno, da obiščeš prav vse države Srednje in Južne Amerike. Potovanje traja 18 dni.

V načrt vnesi naravne znamenitosti, kot npr. porečje Amazonke, jezero Titicaca, Patagonija, kraški svet Kube, otočje Galapagos…

In družbeno geografske znamenitosti, kot npr. piramide v Mehiki, Macu Picchu, Jezusov kip v Rio de Janeiru, indijanska naselja…

Odloči se tudi, kje boste prenočevali in kje se prehranjevali.

Načrt sestavi in ga odpošlji do 22.4.2020 na jkukovicic@gmail.com

 

4. teden: Sreda,  8.4.2020   8.a,b,c
Prebivalstvo in gospodarstvo Latinske ali Južne Amerike

da se uskladijo vsi 8. razredi z začasnim urnikom – GLEJ 2. TEDEN, 2. URA
3. teden: Bogastvo in umiranje gozdov Amazonije 

Sreda,  1.4.2020    8.a,b,c

U 99 – 101

Ponovi države Južne Amerike, katere naravne enote jo sestavljajo, poišči večje reke; posebej poglej, kje vse teče Amazonka in ugotovi, kam se izliva.

Vtipkaj Gozdovi Amazonije – slikovno gradivo; videoposnetki – INFODROM – Brazilski domorodci v boju za svoje gozdove;  Ohranimo deževni gozd; KOLUMNA: MISIJA: Amazonski pragozd.

V učbeniku ponovno preberejo o rastlinstvu v Južni Ameriki. Preberejo tudi: Ali veš? Ugotovijo, kje se razprostira tropski deževni gozd. Območje poiščejo na zemljevidu. Zapišejo v zvezek.

Posebej preberejo o Tropskem deževnem gozdu. Glavne značilnosti zapišejo v zvezek. Zapišejo tudi oba pojma iz rubrike Slovarček.

Vtipkajo: Gozdovi Amazonije in si najprej ogledajo slikovno gradivo. Tropski deževni gozd lahko primerjajo z območjem Kongove kotline v Afriki in Indonezije v JV Aziji.

Ogledajo si tudi kratke filme o tropskem deževnem gozdu.

Rešijo vaji št.2 in št.3. , ter odgovorijo v rubriki  Ponovi na vprašanja št. 5,6,7. V rubriki Razmisli vprašanja št. 1 – 4.

Poišči tudi iz rubrike Aktivnost, naj…vaja št.1.

 

2. teden:

1. ura:

Ponedeljek, 23.3.2020    3.ura   8. c

Četrtek,  26.3.2020    5.ura     8. b

Petek,      27.3.2020    1.ura    8. a

Podnebje in rastje Latinske ali Južne  Amerike

A 133;  150 – 151

U 97 – 101

Ponovijo značilnosti lege in površja Južne Amerike. Znanje preverijo v A 133.

Preberejo o podnebju in rastju Južne Amerike; primerjajo klimograme, kraje poiščejo ne zemljevidu.

V zvezek napišejo vrste podnebja tako, da bodo znali povedati, kje je katero podnebje. (glej zemljevid U 97).

Zapišejo vrste rastlinstva.

Napišejo pomen vremenske motnje El Nino.

V U rešijo vaje od št. 1 – 3.

Vtipkajo  Podnebje in rastje Južne Amerike in rešujejo vaje, ki se nanašajo na podnebje in rastje Južne Amerike.

Pisno odgovorijo na vprašanja Ponovi, ustno pa Razmisli in Aktivnosti.

V zvezek zapišejo tudi oba pojma iz rubrike Slovarček.

2. ura:

Torek, 24.3.2020     1.ura    8. c

Ponedeljek, 30.3. 2020   5.ura     8. a

Četrtek, 2.4.2020    5.ura    8. b

Prebivalstvo in gospodarstvo Latinske ali Južne Amerike

A 152 – 153

U 102 – 109

Iz učbenika preberejo glavne značilnosti prebivalstva in gospodarstva Južne Amerike.

Zapišejo, da je ta kontinent še vedno poseljen z veliko Indijanci. Večina je potomcev Inkov.

V času kolonializma so si Južno Ameriko razdelili Španci in Brazilijo Portugalci.  Izjema so Gvajana, Surinam in Francoska Gvajana. Še danes sta španščina in portugalščina uradna jezika.

Ogledajo si gostoto poseljenosti in poiščejo na zemljevidu ta območja.  V zvezek zapišejo gosto poseljena območja. Ogledajo si graf, sestave prebivalstva v Južni Ameriki. Zapišejo tudi probleme, s katerimi se sooča prebivalstvo Južne Amerike.

Rešijo vaje 1-4 – prebivalstvo.

Preberejo o gospodarstvu in s pomočjo A 152 – 153, zapišejo glavne gospodarske dejavnosti.

Rešijo vajo št.1 na str.108.  Zapišejo pojem zamboji. Pisno odgovorijo na vprašanja Ponovi.

Rešujejo orientacijo: Rio de Janeiro, Oruro, Potosi, Atakama (Atacama), Cuzco, Caracas, Quito, Galapagos, Santos, Comodoro Rivadavia.

Na spletu si vtipkajte posamezne kraje, večja mesta, pokrajine in jih primerjajte med seboj.

Pa sporoči, kako ti gre jkukovicic@gmail.com

 

1. teden: 2. ura 8. b 2. ura 8. a

1. ura

Ponedeljek, 16.3.2020    3.ura    8.c

Površje Latinske Amerike

A 132 – 133,    146 – 147,   150 -151

U 87 – 88,  90 -96

V Atlasu opredelijo območje Južne Amerike in njeno povezanost s Srednjo Ameriko.

Preberejo še o Srednji Ameriki in legi in površju Južne Amerike.

Poiščejo glavne naravne enote
( A 133 ), in jih zapišejo v zvezek.

Rešijo vaje št. 1,2,3  na strani 95 -96.

1. ura

Ponedeljek, 16.3.2020 5.ura 8.a GEO

Latinska ali Južna Amerika

A 132 – 133, 146 – 147

U 87 – 88, 90 -96

Preberejo o Srednji Ameriki in na zemljevidu ugotovijo njeno povezanost z Južno Ameriko.

Opredelijo države Srednje in Južne Amerike.

V zvezek zapišejo države Srednje Amerike in Južne Amerike.

Pisno odgovorijo na vprašanja na str. 89 Ponovi in Razmisli. Rešijo tudi vajo št.1 Aktivnost.

Torek,  17.3.2020    1.ura  –  8.b   GEO

Latinska  Amerika

U 87 – 88,   90 – 96,

A 132 – 133,  146 – 147

Preberejo o Srednji Ameriki in ugotovijo njeno povezanost z Južno Ameriko.

Opredelijo države Srednje ( Mehika, Medmorska Amerika- Belize, Honduras, Gvatemala, Nikaragva, Kostarika,Panama), Veliki Antili ( Kuba, Jamajka, Haiti, Dominikanska republika, Portoriko), otoki Malih Antilov in Južne Amerike.

V zvezek zapišejo države Srednje in Južne ali Latinske Amerike.

V učbeniku si ogledajo slikovni material in na spletu poiščejo slike glavnih mest Srednje in Južne Amerike, jih poiščejo na zemljevidu in jih primerjajo med seboj. Na zemljevidu poiščejo tudi vsa morja, ki oblivajo Srednjo in Južno Ameriko.

 

2. ura 8. b

Četrtek, 19.3.2020,   5.ura    8.b –  GEO

Površje Južne ali Latinske  Amerike

A 132 – 133,   A 146 – 147,   A 150 – 151

U 87 –  88,   90 – 96

V Atlasu opredelijo območje Srednje Amerike in njeno povezanost z Južno Ameriko. Preberejo značilnosti površja Srednje Amerike. S pomočjo zemljevida ugotovijo, katere naravne enote sestavljajo Južno Ameriko.

Vse zapišejo v zvezek. Vadijo orientacijo pokrajin, nižin, gorovij, rek, jezer  in velikih mest Srednje in Južne Amerike. ( A  133)  Poiščejo tudi edino puščavo Južne Amerike – Atakamo.

Ugotovijo tudi, katera morja oblivajo srednjo in Južno Ameriko.

Ogledajo si slikovno gradivo v učbeniku.

Rešijo vaje št.1 – 3 na str. 95 -96.


2. ura 8. a

Petek,  20.3.2020    1.ura     8.a

Površje Latinske ali Južne Amerike

A 132 – 133,  A 146 – 147,   A 150 – 151

U 87 – 88 ,    90 – 96

V Atlasu opredelijo območje Južne ali Latinske Amerike in njeno povezanost s Srednjo Ameriko.

Preberejo o Srednji Ameriki, si ogledajo slike in ugotovijo glavne značilnosti površja Južne Amerike.

Vtipkajo Površje Južne ali Latinske Amerike, preberejo, si ogledajo slike in na zemljevidu poiščejo naravne enote ( A 133 ).

Glavne naravne enote zapišejo v zvezek.

Rešijo vaje v U 95 – 96,  št.1,2,3.

(Skupno 3.716 obiskov, današnjih obiskov 1)