1. in 2. teden
3. in 4. teden
5. in 6. teden
7. in 8. teden
- OCENA V ČASU DELA NA DALJAVO – 7. razred
Prva ocena je sestavljena iz nalog, ki ste jih morali opraviti od doma v marcu in aprilu. Naloge, ki ste jih morali opraviti pa so bile:
- Izdelek iz lesa:ptičja valilnica, hotel za žuželke ali iz lesenih sladolednih palčk ali kljukic ali iz rolic toaletnega papirja ali iz poljubnega materiala -priloge v navodilih za delo
- ogled filma Cena plastike; z odgovori
- odgovori v Spletni učilnici (najkasneje od 22. 4. imate vsi dostop do eAsistenta)
- zapis snovi o UMS – postopki obdelave
- Izdelek: zaščitna maska iz papirnate brisače ali blaga
- TD pletarstvo-odgovori in izdelek košarica in butara
- TD Prometna varnost-odgovori v Nalogah za učence ;Vprašalnik o uporabi mobitela; Priprava kolesa na vožnjo (fotografije)
Zamudniki lahko še pošljete manjkajoče naloge za dvig ocene v tem 9. tednu.
9. in 10. teden: VRSTE ELEKTRIČNIH PORABNIKOV, SHEMA EL. KROGA
7. in 8. teden: TIT za 7. razred
VIRI ELEKTRIČNE ENERGIJE
Začenjamo z novo učno snovjo iz poglavja o elektriki.
Spoznali boste:
- kateri so viri električne energije,
- načine pridobivanja električne energije,
- vpliv proizvodnje električne energije na obremenitev okolja,
- možnosti za alternativno pridobivanje električne energije,
- kakšna je pot električnega toka od proizvajalca do naših domov,
- nevarnosti električnega toka.
Snov boste predelali s pomočjo izročkov v prilogi, ob tem pa si snov zapišite po vprašanjih-to nadomesti zapis v zvezek. Liste shranite v mapo, hkrati pa jih fotografirajte in mi pošljite na vpogled. Lahko pišete v Wordu in shranite zapis v računalnik. Tako lahko spremljam vaše delo.
Sicer pa potrebujete prazen list A4 ali zvezek za TIT in pisalo.
Odgovori na naslednja vprašanja s pomočjo projekcije:
- Naštej vire električne energije! Pri vsakem tudi zapiši, kje se uporablja.
- Kateri od naštetih virov se uporablja za veliko porabo v tovarnah, gospodinjstvih…? Kje?
- Vrste elektrarn! Glede na kaj delimo elektrarne?
- Razloži, kaj je turbogenerator!
- Opiši delovanje hidroelektrarne-pomagaj si s sliko 15!
- Opiši delovanje termoelektrarne-pomagaj si s slikami 16-19!
- Kam spada nuklearna ali jederska elektrarna?
- Kako vpliva pridobivanje električne energije na okolje pri HE?
- Kako vpliva pridobivanje električne energije na okolje pri TE?
- Kako vpliva pridobivanje električne energije na okolje pri NE?
- Naštej alternativne vire pridobivanja električne energije in pri vsakem zapiši značilnosti.
- Katere vrste elektrarn imamo v Sloveniji? Naštej jih po deležu proizvedene energije od največje do najmanjše.
- Katere vrste elektrarn bi ti postavil/a v Sloveniji, če bi lahko odločal/a?
- Opiši pot električnega toka od elektrarne do tvojega doma -glej sliko 42.
- Naštej vzroke, ki lahko pripeljejo do nesreč z električnim tokom!
Odgovore na vprašanja mi pošljite do 15. 5. 2020 na mail:
Prvomajske počitnice
5. in 6. teden:
Pozdravljeni sedmošolci!
Nekateri ste že vestno opravili vse svoje zadolžitve, večina pa še ne.
V tem in naslednjem tednu še zbiram:
– vaše izdelke iz lesa ali drugih materialov,
– odgovore na vprašanja iz filma Cena plastike,
– masko iz papirnate brisače,
– izdelek-košarico in odgovore na 4 vprašanja iz TD Pletarstvo.
* Vprašanja iz Umetnih snovi so namenjena le tistim skupinam, ki snovi niso predelale v šoli. To so: 7.c-dekleta, 7.b-fantje in tisti učenci, ki ste pri teh urah manjkali. Tudi vi imate vsaj polovico že napisano. Napišite le od tam, kjer ste končali: najbrž pri vprašanju o obdelovalnih postopkih.Če pa imaš snov zapisano v zvezku, tega ne piši še enkrat.
Pošiljate mi lahko tudi na mail:
Uspešno delo vam želim in ostanite zdravi.
Danica Verdev
3. in 4. teden pouka na daljavo: 5.,6. ura-TIT za 7. razred
Sedmošolci ste v preteklih dveh tednih dobili navodila za izdelavo izdelka, ki ga izdelate iz materiala, katerega imate doma na voljo. Faze dela vmes fotografirajte in mi pošljite fotografije, na katerih naj se vidi, kdo izdeluje. Pošljite seveda tudi fotografijo končnega izdelka. Pošljite mi jih preko Komunikacije v eAsistentu. Zraven pripišite tudi, če ste naleteli na kakšne težave…ali kakšno drugo pripombo.
Druga vaša naloga je bila ogled fila z naslovom Cena plastike. Zraven ste dobili vprašanja, na katera morate odgovoriti. Tudi te odgovore fotografirajte in mi jih pošljite. Tako imam evidentirano vaše delo.
In nazadnje imate še v Spletni učilnici eAsistenta nekaj vprašanj iz poglavja Umetne snovi, da nanje odgovorite. Ponovite prej snov o umetnih snoveh, da boste uspešnejši. Vaše rezultate vidim.
*Poleg tega imate še dodatno nalogo za izdelek, ki vam v današnji situaciji pride še kako prav: izdelaj si zaščitno masko. Tudi to fotografirajte in mi pošljite. Navodilo zanjo najdeš na:
https://www.youtube.com/watch?v=6gDT4nulRPM&feature=emb_title
Uspešno delo vam želim in ostanite zdravi.
Danica Verdev
1. in 2. teden:
2. NALOGA
Pouk TIT 7.c Dekleta in enako v torek, 24.3.2020, 4. in 5. ura: skupina 7. b-Fantje
sreda, 25.3.2020, TIT za 7.a FANTJE: Načrtovanje in izdelava izdelka iz recikliranih materialov ter ogled filma Cena plastike
V četrtek, 26.3.2020, 1. in 2. ura: skupina 7-c-Fantje: enako, kot so imeli ostali sedmošolci-izdelava izdelkov ter ogled filma.
Spoštovani sedmošolci! – 1. in 2. ura
V času, ko ste doma, se lahko posvetite tudi ročnemu delu. Morda imate možnost delati v delavnici z očetom, starim očetom, stricem… Izkoristite to možnost in v teh dveh tednih naredite izdelek, ki pa naj bo delo vaših rok, ne odraslih. Spodaj imate naštetih več predlogov za izdelke, ki jih najdete na spletnih straneh. Odločitev je vaša, odvisna pa naj bo od materialnih pogojev, ki jih imate za izdelovanje.
Pomembno pa je, da pri delu upoštevate pravila za varno delo, da zaščitite oči z zaščitnimi očali, spnete obleko in lase. Pri delu pa naj vas nadzoruje odrasla oseba (starš, stric…).
Pri izdelavi izdelka pa fotografirajte posamezne faze dela:
Najprej pripravite ves material in orodje-1. fotografija.
Zarisovanje, označevanje lukenj-2. fotografija
Rezanje ali žaganje-3. fotografija
Vrtanje-4. fotografija
Piljenje-5. fotografija
Brušenje-6. fotografija
Spajanje (žebljanje, vijačenje ali lepljenje)-7. fotografija
Končan izdelek- 8. fotografija
Fotografij je lahko tudi več. Fotografirajte se zraven izdelka. Ko boste v šoli, mi boste pokazali izdelek in fotografije. Izdelek mora biti tudi podpisan.
- Možnost
Če imate doma les in orodja za obdelavo lesa, lahko s pomočjo staršev … izdelate ptičjo gnezdilnico ali hotel za žuželke.
Ptičja gnezdilnica:
Povezava na spletu za načrt: https://www.gnezdilnice.si/index.php?path=nacrti_gnezdilnic
- Možnost
Hotel za Žuželke:
Primerno zatočišče za pikapolonice: Vse stranice hiške izdelamo iz lesa, le sprednjo stran bomo naredili iz lamel, ki bodo ležale pod kotom 45 stopinj. Priporočljiva globina hišice je 10−12 cm. Notranjost hišice bomo napolnili s slamo, lahko pa tudi z valovito lepenko ali pa trstiko. Hišico prebarvamo z rdečo, ali pa z rjavo barvo, saj ravno ta barva privlači pikapolonice. Ko je hiška narejena, jo postavimo v bližino sadovnjaka ali pa vrta. Hotel za žuželke postavimo jo pod streho, v zavetno lego. Hišica naj bo 1,5−1,8 m dvignjena od tal.
Primerno zatočišče za čebele samotarke: Tudi v tem primeru bomo hotel za žuželke postavili v bližino našega vrta ali sadovnjaka. Lesen obod hiške je enak kot pri hiški za pikapolonice. Le v sredino vstavimo drugačno jedro. Za jedro hiške uporabimo votle dele rastlin, trstika, bambus, lahko tudi opeko ali les. V zadnjih dveh primerih moramo zvrtati luknje premera od 4 do 12 mm. Dolžina votlih delov rastlin povezanih v snope ali lukenj pa naj bo 10−12 cm. Takšno jedro vstavimo vodoravno v leseno hiško, ki jo prav tako postavimo v zavetno lego. Priporočam, da vhod zaščitimo z mrežo, ki nima preveč majhnih lukenj, vhod pa nekoliko poglobimo. S tem zaščitimo prebivalce hiške pred lačnimi kljuni.
Primerno zatočišče za tenčičarice: Hotel za žuželke zanje bomo zgradili iz deščic v obliki kocke. Sprednja stran hiške naj bo poševna, medtem ko naredimo vrata hiške z dnom iz lemel, ki ležijo pod kotom 45 stopinj. Streho naredimo poševno in jo od spredaj malce podaljšamo. S tem bomo nekoliko zavarovali vrata. Tudi to hiško pobarvamo rdeče ali rjavo. V notranjost hiške natresemo kakšno slamo, seno, primerno pa bo tudi suho listje. Takšno hiško postavimo v bližino vrta ali sadovnjaka v zavetno lego in jo privzdignemo na 1,70 m višine.
Primerno zatočišče za navadno strigalico: V tem primeru izberemo star glineni lonček, ki ga obrnemo narobe. Iz nekoliko večjih letev naredimo križ. Letve naj bodo toliko večje, da se bodo dotikale debla in tako omogočile lažji prehod strigalic z drevesa v zatočišče. Na križ privežemo vrvico in jo napeljemo skozi lonček in zadnji konec pričvrstimo na drevo. Notranjost lončka napolnimo s senom ali slamo, zunanjost lončka pa lahko poljubno pobarvamo in dekoriramo, tako da dobi večji izgled.
Nekaj idej najdete na povezavi: https://www.pinterest.com/pin/52072939424519850/
- Možnost:
Če nimate doma delavnice, pa boste uporabili odpadni material, kot so plutovinasti zamaški, lesene kljukice za perilo, paličice od sladolednih lučk, rolice toaletnega papirja… Lahko poiščete še kakšen material in idejo za izdelak. Namesto naštetega lahko naberete tanjše gladke veje in jih razrežete na ustrezno dolžino. Iz tega naredite uporaben izdelek. Ideje za izdelke pa najdete na naslednjih spletnih straneh.
Izdelki iz plutovinastih zamaškov:
https://www.pinterest.com/pin/407857310006913190/
Izdelki iz lesenih kljukic:
https://www.pinterest.com/pin/829788300074351990/
Izdelki iz lesenih paličic za sladoledne lučke:
https://www.pinterest.com/pin/344877283966725636/
https://www.pinterest.com/pin/592856738435395282/
https://www.pinterest.com/pin/156570524531535894/
https://www.pinterest.com/pin/524880531549994893/
Izdelki iz rolic toaletnega papirja:
https://www.pinterest.com/pin/533113674630180578/
Želim vam, da bi pri delu uživali in se veselim vaših izdelkov!
Gradivo/nalogi zgoraj (1.-4. ura) in