Zgodovina

1. teden
2. teden
3. teden
4. teden
5. teden
6. teden
7. teden
8. teden
9. teden

10. teden: Pouk po urniku v šoli

 

9. teden: 18. 5. – 22. 5. 2020: Športni dan

 

8. teden: 11. 5. – 15. 5. 2020

9. razredi – 12. 5. 2020 (2 uri)

Devetošolci, pozdravljeni!

Če ste v preteklem tednu pridno opravili delo pri zgodovini, ste ponovili in utrdili učno snov zadnjih tednov pouka na daljavo. Še vedno so na voljo povezave, kratki filmi, interaktivne vaje in še kaj iz preteklih tednov.

Ogledali ste si dve krajši dokumentarni oddaji (NOB na Slovenskem ter Okupacija Ljubljane 1941). Kdor tega ni storil, naj si ogleda.

Danes nadaljujemo z obravnavo učne snovi. Pripravila sem vam zapis. Prepišite v svoj zvezek, kaj več pa si lahko preberete v svojem učbeniku, stran 76 – 77.

Zapis v zvezek

Če imaš kakšno vprašanje, morda česa ne razumeš, se obrni name. V tem tednu mi ne pošiljaš v vpogled, ker si samo prepisal/-a. Na vprašanja odgovoriš ustno.

ZA RADOVEDNE v reševanje (tiste, ki se želite preizkusiti):

  • Reši NPZ iz leta 2007 na povezavi:

https://www.ric.si/mma/N071-511ZGO-3-1/2007061109385057/

 

Uspešno in ustvarjalno delo vam želim

 

učiteljica Sabina Žnidar

7. teden: 4. 5. – 8. 5. 2020

9. razredi – 5. 5. 2020 (2 uri)

Devetošolci, pozdravljeni

v mesecu maju, mesecu , ko bo potrebno pridobiti kakšno oceno. Verjamem, da se boste potrudili in uspešno zaključili šolsko leto. Čaka pa vas še kar nekaj dela in preizkušenj, kajne? Skupaj bomo zmogli.

Ne pozabite, rok za oddajo naloge je 5. 5. 2020.                              znidar.sabina@gmail.com

Danes boste ponovili in utrdili učno snov, ki smo jo predelali v preteklih tednih pouka na daljavo. Ne bomo hiteli. V prihodnjem tednu pa bomo nadaljevali s preostalimi učnimi vsebinami.

Današnji  naslov učne ure je …

                   … UTRJEVANJE ZNANJA

Preveri svoje znanje ob pomoči naslednjih vprašanj. Če ne gre, pobrskaj po svojem zvezku in učbeniku. Tisti, ki ste do sedaj pridno opravljali svoje naloge, boste znali poiskati pravilen odgovor.

Še vedno so na voljo povezave, kratki filmi, interaktivne vaje …  iz preteklih tednov. Poišči, si ponovno oglej, rešuj …

Ponovil/-a si učno snov o obdobju pred začetkom druge svetovne vojne na naših tleh.

Učno snov Slovenci in druga svetovna vojna (nismo še predelali v celoti) pa boš ponovil/-a z ogledom dveh krajših dokumentarnih oddaj na povezavah spodaj:

https://www.youtube.com/watch?v=nCenup3se9I      Narodno osvobodilni boji na Slovenskem (9:57)

https://www.youtube.com/watch?v=FmmwUJsy7Uw      Okupacija Ljubljane 1941 (7 min.)

To je za teden po prvomajskih praznikih vse. Če težav z odgovori nisi imel/-a in sta ti dokumentarni oddaji izboljšali razumevanje, je cilj dosežen.

 

Da bi vestno, odgovorno in uspešno opravljali šolske obveznosti

 

želim Sabina Žnidar

Prvomajske počitnice

6. teden: 20. 4. – 24. 4. 2020

9. razredi – 21. 4. 2020 (2 uri)

Devetošolci, pozdravljeni

v tednu pred prvomajskimi prazniki. Že kaj pogrešate šolo, sošolce, učitelje, pouk v živo … Moram priznati, da jaz zelo. Kako enostavneje je učno snov razložiti vsem naenkrat, priskočiti na pomoč, se z vami pogovarjati … Vsega tehnologija ne more nadomestiti, kajne?

Ker je v tem tednu za vas planiran dan dejavnosti (ponedeljek) in imate za opraviti nalogo, sem pripravila delo le za eno uro.

V prejšnjem tednu ste spoznavali različne odzive na okupacijo, sam potek upora proti okupatorju in  pa, kdo so bili partizani.

Današnji  naslov učne ure je …

                   … KAKŠNO JE BILO ŽIVLJENJE MED VOJNO

Veliko ste o tem prebrali že prejšnjo uro, ko ste raziskovali, kakšno je bilo življenje v okupirani Ljubljani, pa na osvobojenem ozemlju …

Danes si boš ogledal/-a krajšo dokumentarno oddajo o Pohorskem bataljonu. Veste kje je spomenik? Verjetno ste obiskali spominsko obeležje, ko ste bili v zimski šoli v naravi.

 

Ste že slišali za Osankarico? Več izveš v oddaji na povezavi spodaj.

https://youtu.be/HZ2_ko6eBLQ    Postal je legenda – POHORSKI BATALJON

 

Preberi ZANIMIVOST: (ne prepisuj)

  • Partizanski pozdrav je bil “Smrt fašizmu – Svoboda narodu!”
  • Največji delež partizanov so sestavljali delavci in kmetje. Število pripadnikov partizanskih čet je leta 1941 znašalo 2058, leta 1945 pa 37.901. Med vojno je padlo okrog 23.000 partizanov.
  • Običajno je pot ranjenca od bojišča do partizanske bolnišnice trajala več ur, lahko pa tudi več dni.
  • V noči iz 7. na 8. oktober 1941 napade Prvi štajerski bataljon mesto Šoštanj. Napad je bil sijajno pripravljen in izveden. To je bil prvi partizanski napad na mesto v Sloveniji. Napad je močno odmeval, opogumil naše ljudi in opozoril okupatorja na resnost odpora. Po napadu na Šoštanj odide Prvi štajerski bataljon iz Šaleške doline.
  • 10. oktobra 1941 Nemci ustrelijo v Šoštanju deset talcev.

 

Veš, kdaj je praznik Krajevne skupnosti Šoštanj?

Partizanskih dogodkov v bližini domačega kraja je še več in nekaj učencev vas je izziv uspešno opravilo. Zanimivo je, da ste pozabili na Topolšico …

 

ZA RADOVEDNE v reševanje (tiste, ki se želite preizkusiti):

  • Na povezavi http://radoved.si/opis/85 – Razvoj slov. naroda 1914 – 1945 – vstopi (poišči Druga svetovna vojna – klikni in najdeš vsebine npr. Odziv slov. politikov na okupacijo, pa Ustanovitev OF in odpor proti okupatorju … ) beri in rešuj naloge.

Lahko rešuješ tudi ostale naloge, saj s tem utrjuješ svoje znanje.

 

Za tiste posameznike, ki še niste opravili nalog iz preteklih tednov, še vedno velja spodnje opozorilo.

POMEMBNO: Sporoči mi, kako si bil/-a uspešen/-na (znidar.sabina@gmail.com)

                         Ne pozabi na IME, PRIIMEK in RAZRED.

Da bi bili srečni, uspešni in zdravi še naprej

želim Sabina Žnidar

5. teden: 14. – 17. 4. 2020

9.  razredi – 14. 4. 2020 (2 uri)

Devetošolci, pozdravljeni!

Z vprašanjem, kako vam poenostaviti delo, da bi vsi uspešno in brez pomoči staršev opravili svoje naloge, se ukvarjam že peti teden. Veste, da si zapomnimo približno 90% tega, kar sami naredimo? Verjetno tudi vi ugotavljate, da je biti v šoli, biti pri pouku – lepo, enostavno, je privilegij …  Slovenski pregovor pravi, da ne vemo, kaj imamo, dokler ne izgubimo.

 

V preteklem tednu smo začeli z novim poglavjem in danes bomo z delom nadaljevali. Ena ura je namenjena obravnavi nove snovi, drugo uro pa boš ponovil/-a že osvojeno snov, ki smo jo obravnavali v zadnjih štirih tednih.

*Še vedno ti bo v pomoč dokumentarna oddaja, ki sem vam jo ponudila v ogled v preteklem tednu.  Lahko si jo ogledaš v celoti ali poiščeš odlomek, ko ne veš odgovora, morda česa ne razumeš. Aktualna je za ves čas obravnave poglavja Slovenci med drugo svetovno vojno.

  1. del govori o 2. sv. vojni v Sloveniji)

 

V razmislek: (ne zapisuj)

Kakšne posledice je vojna prinesla na slovensko ozemlje?

Kako so bili prizadeti civilisti? Ali se je pri tem prva svetovna vojna razlikovala od druge? Ali lahko rečemo, da je vojna za Slovence vedno bila zlo, ki je prizadelo nedolžne?

Lahko rečemo, da so bili Slovenci v obe svetovni vojni potisnjeni proti svoji volji?

 

Danes boš raziskoval/-a, kakšen je bil odziv na okupacijo, kako je potekal upor proti okupatorju in kdo so bili partizani.

 

OSVOBODILNA VOJNA

V učbeniku, str. 74 – 75, preberi besedilo.

V zvezek napiši zgoraj navedeni naslov in v celih povedih odgovori na naslednja vprašanja.

Si imel/-a težave z vprašanji?

  • V pomoč ti je INTERAKTIVNI UČBENIK na povezavi spodaj (str. 135  –  143):

https://www.ucimte.com/?q=interaktivni_ucbenik_prost_dostop/1000164

 

POMEMBNO: Sporoči mi, kako si bil/-a uspešen/-na (znidar.sabina@gmail.com)

                         Ne pozabi na IME, PRIIMEK in RAZRED.

                         Ne pošiljaj mi več, prosim, toliko prilog! (nekateri pošljete v vpogled tudi  tisto, kar ste imeli za prepisati)

 

ZANIMIVOST:

  • Med partizani so nastale mnoge partizanske pesmi. Pesem Hej, brigade je leta 1942 napisal in uglasbil pesnik Matej Bor. Pesem poziva partizanske čete na boj proti okupatorju. Pesem je pomenila veliko moralno spodbudo borcem. Vlivala jim je pogum, jih hrabrila ter jim tudi dajala trenutke sprostitve.
  • V slovenskem filmu, Nasvidenje v naslednji vojni (1980), si lahko ogledaš partizanovo doživljanje vojne.

 

PONOVIMO (Ne pošiljaj, utrjuj znanje!)

  • Ustno preveri svoje znanje ob pomoči vprašanj v svojem zvezku od učne snovi Slovenci se odločijo za novo državo dalje. (Učbenik, str. 58 – 73).

 

IZZIV (znam za več …):

Poišči zapis o vsaj enem od partizanskih dogodkov v bližini domačega kraja. Na podlagi zbranih zapisov (strokovnih, poljubnih, spominov) izdelaj dnevniški zapis o izbranem dogodku.                                                 (Kdor bo opravil, naj mi pošlje na e-naslov).                                           

Bodite uspešni, ustvarjalni, uživajte v druženju z domačimi in pazite nase.

Sabina Žnidar

 

4. teden: 6. 4. – 10. 4. 2020 – 9. razredi – 7. 4. 2020 (2 uri)

Devetošolci, pozdravljeni

v novem delovnem tednu. “Pričakujem vaš odziv, naloge v pregled”…  mnogi niste vzeli resno, niste se odzvali. Skrajni čas je že, da pričnete vestno in odgovorno opravljati svoje obveznosti. To je edini način, da skupaj uspešno zaključimo šolsko leto, ki je letos, žal, prav posebno za vse nas.

Torej, veselo na delo! Uspelo nam bo!

Tisti učenci, ki ste mi opravljene naloge že poslali v pregled, vam tokrat ni potrebno, saj ste svojo nalogo uspešno opravili in dobili povratno informacijo o svojem delu. Ostali pa morate ta del še opraviti in poslati na naslov (znidar.sabina@gmail.com).

Prosim, da mi pri pošiljanju obvezno navedeš IME, PRIIMEK in RAZRED, saj poučujem vse učence od 6. do 9. razreda, teh pa je zelo veliko.

V preteklem tednu smo v dveh urah obravnavali novo snov in malo ponovili. Vsem tistim, ki ste se mi odzvali, sem posredovala v pomoč in pregled tale zapis. Morda bo še komu v pomoč pri pregledu naloge (ni potrebno prepisati ali natisniti). Danes sem vam v priponki pripravila zapis o Položaju slovenskih manjšin v obdobju med obema vojnama in si ga prepišite ali prilepite v svoj zvezek.

 

PONOVIMO

Se še spomniš …

obdobja diktature KRALJA ALEKSANDRA – KRALJEVINA JUGOSLAVIJA, nato sledi OBDOBJE KRALJEVEGA NAMESTNIŠTVA (1934 – 1941). Po smrti Aleksandra I. oblast prevzame namestništvo, ki ga vodi regent Pavle Karađorđević (prestolonaslednik Peter II. še ni bil polnoleten).

Prisluhni:

https://www.youtube.com/watch?v=anALT7zYkNo Himna Kraljevine  Jugoslavije (vsebuje tudi slovenski del himne tistega časa “Naprej zastava slave”)

 

Danes začenjamo z novim poglavjem, to je …

… SLOVENCI MED DRUGO SVETOVNO VOJNO

  1. marca 1941 Jugoslavija na Dunaju podpiše pristop k trojnemu paktu. Vojska 27. marca 1941 izvede vojaški udar. Hitler 6. aprila 1941 napade Jugoslavijo (17. april 1941 kapitulacija Jugoslavije).

Oglej si posnetek:

https://www.youtube.com/watch?v=bbUJokdibZQ  (bombardiranje Beograda 1941)

V učbeniku, str. 72 – 73, si preberi učno snov, preglej vse slike z viri in seveda zemljevid –Razkosanje Jugoslavije.

V svoj zvezek napiši zgoraj navedeni naslov in prepiši naslednji zapis.

Za lažje razumevanje našega dela slovenske zgodovine imaš na spodnji povezavi  dokumentarno oddajo. Pozorno prisluhni in si kaj zabeleži, zapomni …

ZA RADOVEDNE v branje (tiste, ki želite vedeti več, čeprav so članki starejši):

Prijetne praznične dni, ostanite zdravi in pazite nase

 želim učiteljica Sabina Žnidar

3. teden: 30. 3. – 3. 4. 2020 9. razredi

Devetošolci, pozdravljeni

v 3. tednu pouka na daljavo. Ste se že privadili novemu načinu dela in si že znate razporediti obveznosti? Upam, da uspete šolske obveznosti opraviti sami, da ne obremenjujete staršev in imate kaj časa tudi zase. Če naletite na kakšno oviro, mi pišite (znidar.sabina@gmail.com). Tudi sama iščem načine, kako vam približati vsebine in poenostaviti delo, saj nikomur ni lahko. Skupaj bomo zmogli, kajne?

Tudi tokrat sem pripravila delo za dve šolski uri, po malce spremenjenem urniku. Osvojili boste bistvo snovi. Potrebuješ učbenik, zvezek in pa povezave do različnih vsebin s pomočjo računalnika. Ena ura je namenjena obravnavi nove snovi, druga pa ponavljanju in utrjevanju že znanega.

 

Ko boš opravil/-a naloge, časa imaš dovolj, saj boš imel/-a predmet enkrat tedensko, mi pošlji v pregled (poslikaš in pošlješ na e-naslov) in si bom zabeležila. Tako bom spremljala tvoje delo, ti kaj svetovala.

 

1. URA

Danes boš raziskoval/-a, kakšno je bilo …

GOSPODARSTVO, KULTURA IN ŽIVLJENJE NA SLOVENSKEM MED OBEMA VOJNAMA

  1. V učbeniku, str. 60 do 69, preberi učno snov, oglej si vse slike, vire in grafe.
  1. V zvezek napiši zgoraj navedeni naslov in odgovori na naslednja vprašanja.

 

Pričakujem vaš odziv, naloge v pregled …

 

2. URA

Tokrat boš ponovil/-a in utrdil/-a učno snov, ki si jo predelal/-a v prvih treh tednih pouka na daljavo.

  • Najprej preglej, če si opravil/-a vse, kar je bilo v navodilih za pretekle dni. Ustno odgovarjaj na vprašanja iz prilog (klikni na 1. in 2. teden pouka).

 

Na spodnjih povezavah so vsebine, namenjene ponavljanju in utrjevanju znanja. Klikni in prisluhni.

 

Da ostanete zdravi in pazite nase želim

 učiteljica Sabina Žnidar

 

2. teden: TEDEN OD 23. do 27. marca 2020

  1. a, 9. b in 9. c

Devetošolci, pozdravljeni

takole, na daljavo. Upam, da ste pridno sledili navodilom in opravili obveznosti prvega tedna. Res je, ni boljšega, kot sta osebni stik in pogovor z vami, a nova tehnologija nam tudi veliko omogoča, kajne? Vabim vas, da mi kaj napišete, pošljete kakšen zanimiv posnetek, morebiti samo pozdrav … na moj e-naslov ali po eAsistentu (morda se celo “srečamo” v spletni učilnici prek eAsistenta). Prav tako mi pišite, če imate kakšno težavo. Dosegljiva sem na naslovu znidar.sabina@gmail.com

“Ne učimo se za šolo,

ampak za življenje.” (Seneka ml.)

Navodila so enaka za vse tri oddelke, za dve šolski uri. Delate po zapisanem navodilu ob dnevu in uri, ko imate predmet na urniku. Obveznosti si lahko razporedite, seveda, tudi po svoje.

  1. URA 9. a, 9. b in 9. c

V prilogi imaš vprašanja za ponovitev snovi iz preteklega tedna. Priloga v pdf.

Že znam? Če še ne znaš, se nauči, poišči odgovore.

Oglej si film na povezavi: Infodrom: Rudolf Maister – YouTube

 

PARLAMENTARNA DEMOKRACIJA V JUGOSLAVIJI

  1. Preberi besedilo v učbeniku na straneh 62 do 63.

Prepiši besedilo v svoj zvezek na POVEZAVI.

Znotraj priponke imaš dodatno nalogo: preriši miselni vzorec in ga ustrezno dopolni.

  1. Odgovori na vprašanja, stran 63, pod “Ponovi in razmisli”.

Poišči razlago pojmov CENTRALIZEM in UNITARIZEM.

Oglej si in si zapomni, kakšen je bil grb Kraljevine SHS – glej Vir A.

  1. URA 9. a, 9. b in 9. c

DIKTATURA V TRIDESETIH LETIH

  1. Preberi besedilo v učbeniku, stran 64 – 65.

Ker je učna snov, ki jo obravnavamo na daljavo, zahtevna, sem ti pripravila zapis, ki je na POVEZAVI. Prepiši si v svoj zvezek in si ga uredi.

  1. Odgovori na vprašanja v svoj zvezek, stran 65, pod “Ponovi in razmisli”.
  2. Na spletni povezavi si http://radoved.si/vsebine#zgodovina poišči Razvoj slovenskega naroda od 1914 do 1945 (VSTOPI – klikni); preberi besedilo in rešuj naloge za utrjevanje.

Spletna povezava, kjer imate še gradiva – uporabite vsebino, ki jo želite (lahko rešujete tudi posamezne naloge): http://www2.arnes.si/~dkramz/zgodovina_4_svarog/

IN ŠE NEKAJ …

Za radovedne in ponovitev (oglej si videoposnetke):

Infodrom: Rudolf Maister: https://youtu.be/j-B_EI0ctiI

Ana Frank: https://youtu.be/oFyCnNiwHNs

Zidovi v Evropi: https://youtu.be/WjoHQCjH6xA

Globalizacija: https://youtu.be/SJrnLP_pCZo

Atentat na kralja Aleksandra: https://youtu.be/vK0pI6bwjR4 (ni sinhronizirano)

Na spletni strani Emka.si so na voljo tokrat brezplačne knjige, ki jih lahko berete, seveda morate uporabljati računalnik, telefon … Predlagam knjigo o Ani Frank. (naloži adobe flash player, osveži brskalnik)

Še sam poišči kakšen zanimiv posnetek in si ga oglej. Lahko tudi meni posreduješ kakšno zanimivo informacijo, mi kaj sporočiš.

Bodite uspešni, ustvarjalni in vedoželjni, pazite nase in seveda: BODITE DOMA!

Vse dobro vam želim

 vaša učiteljica

1. teden: TEDEN OD 16. do 20. MARCA 2020

  1. a, 9. b in 9. c razred

Devetošolci, pozdravljeni!

Tokrat bomo delali na daljavo in verjamem, da večjih težav ne boste imeli. Upam, da ste dobro vi in vaši bližnji in da bo tako tudi ostalo.

Navodila so enaka za vse tri oddelke, za dve šolski uri. Delate po zapisanem navodilu (berete na omenjenih straneh, prepišete iz priponke v svoje zvezke, rešujete naloge pod PONOVI IN RAZMISLI).

Preizkus znanja bomo pisali, ko se srečamo, odvisno od poteka dogodkov (naknadno določim ustrezen termin). Izkoristite čas in se dobro pripravite.

  1. URA 9. a, 9. b in 9. c razred

SLOVENCI SE ODLOČIJO ZA NOVO DRŽAVO

  1. V zvezek zapiši zgoraj navedeni naslov in prepiši zapis, ki je na tej POVEZAVI.
  2. Preberi besedilo v učbeniku, str. 58 do 59 in si čim več zapomni.
  3. V zvezek zapiši razlago: KRFSKA DEKLARACIJA, MAJNIŠKA DEKLARACIJA ob pomoči učbenika in drugih virov (lahko uporabiš internetno stran) ter izpiši bistvo snovi, ki je pod podnaslovom Majniška deklaracija in deklaracijsko gibanje.
  4. Odgovori na vprašanja na str. 59 pod “Ponovi in razmisli”. Vsi učenci odgovorite na vpr. od 1 – 5. Prepiši “SLOVARČEK” novih besed.
  5. Učenci, ki želite vedeti več, odgovorite še na vpr. 6 in 7. na str. 59.

 

  1. URA 9. a, 9. b in 9. c razred

KAKO SO BILE DOLOČENE SLOVENSKE MEJE PO 1. SVETOVNI VOJNI

a) V učbeniku preberi besedilo na straneh 60 do 61, oglej si slikovno gradivo, zemljevida in zapise.

b) V zvezek zapiši zgoraj navedeni naslov in prepiši besedilo (ležeči tisk) pod naslovom.

Izpiši bistvo snovi pod posameznimi podnaslovi: Združitev s Srbijo in Črno goro; Meja z Italijo; Meja z Avstrijo; Pridobitev Prekmurja. V pomoč ti je naslednja POVEZAVA

c) Prepiši nove besede pod “SLOVARČEK”.

d) Odgovori na vprašanja pod “Ponovi in razmisli”, str. 61. Odgovori natančno in v celih povedih).

V kolikor je še kaj nejasnosti, sem na voljo na e-naslovu znidar.sabina@gmail.com .

Želim vam uspešno delo, prijetno druženje z domačimi, predvsem pa pazite nase in bodite zdravi!

(Skupno 2.579 obiskov, današnjih obiskov 1)