Likovna umetnost

1. teden
2. teden
3. teden
4. teden
5. teden
6. teden
7. teden
8. teden
9. teden

10. teden: LIKOVNA UMETNOST – 6. razred (6. a, b, c, d)

Smo v zadnjem tednu meseca maja in desetem tednu pouka na daljavo (25. – 29. maj 2020). Glede na poslane izdelke vidim, da v večini sledite navodilom in ste pri svojem likovnem ustvarjanju dovolj kreativni, izvirni, domiselni.

Arhitektura

Zunanji arhitekturni prostor

V mestih, naseljih, vaseh vidimo različne stavbe. Okrog njih so dvorišča, vrtovi, zelenice, terase, parki, cvetlične gredice, poti in potke, fontane, trgi, igrišča … Oblika in ureditev zunanjega prostora sta odvisni od tega, za kaj bomo ta prostor uporabili oz. čemu je namenjen.

Likovna naloga

  1. Predstavljajte si velik zabaviščni park. V njem so fantastična igrala najrazličnejših oblik. Igrala povezujejo poti in potke, obdane s cvetličnimi gredicami in grmički.
  2. Razmislite in izberite ustrezen material, s katerim boste likovno nalogo najlažje uresničili. Uporabite lahko Lego kocke, papirje različnih trdot in barv, naravne materiale, umetne materiale, vrvico, žico … Materiale lahko med sabo tudi kombinirate.
  3. Za likovno nalogo imate štirinajst dni časa (do 5. junija 2020).

Veliko novih, izvirnih in nevsakdanjih zamisli želim.

 

 
9. teden: LIKOVNA UMETNOST – 6. razred (6. a, b, c, d)

Čas hitro mineva in že smo v devetem tednu pouka na daljavo (18. – 22. maj 2020).

V tem tednu nadaljujemo delo oz. izdelek po navodilih prejšnjega tedna.

Notranji arhitekturni prostor

Likovna naloga (ponovimo)

  1. Predstavljaj si notranji prostor, ki je sestavljen iz različnih oblik, ki so med seboj povezane s stopnicami. Po stopnicah prehajamo med nadstropji od spodaj navzgor, iz leve na desno in obratno. Lahko sta samo dve stopnici, lahko jih je mnogo več. Stopnice so lahko zelo široke, lahko spiralno zavite, z ograjo ali brez.
  2. Za izvedbo naloge uporabi različne kartone, papirje, embalažne škatle, kocke, material, ki ga imaš doma. Z izrezovanjem, sestavljanjem, prepogibanjem, prepletanjem, lepljenjem, ustvari domišljijsko podobo notranjega prostora s stopnicami.
  3. Nalogo oz. izdelek končajte do 22. maja 2020.

Vrednotenje in ocenjevanje likovnih izdelkov

V tednu od 18. do 22. maja 2020 bo učencem, ki še nimajo vpisane ocene za izdelek, ki je bil narejen do 13. marca 2020, vpisana ocena (torej tistim učencem, ki so izostali od pouka v času vrednotenja in ocenjevanja likovnih izdelkov).

V mesecu juniju (do 15. junija 2020) boste vsi učenci pridobili oceno za ustvarjanje oz. pouk na daljavo. Ocenjeni bodo likovni izdelki.

Kaj mora biti narejeno do 1. junija 2020?

  • Ittnov barvni krog in slika na likovni motiv koncert oz. glasbenik (1. teden pouka na daljavo).
  • Slika na likovni motiv športne prireditve oz. tekmovanja; upoštevanje komplementarnega barvnega kontrasta (3. teden pouka na daljavo).
  • Slika na likovni motiv polna omara igrač; upoštevanje svetlostnih in barvnih odtenkov (6. in 7. teden pouka na daljavo).
  • Izdelek, ki prikazuje notranji prostor s stopnicami (8. in 9. teden).

Svoje izdelke fotografirajte in fotografije pošljite v priponki preko eAsistenta ali na e-naslov: mija.zagar@guest.arnes.si

Tisti, ki ste svoje izdelke pošiljali sproti in so bile likovne naloge uspešno opravljene, pošljete samo še tista dela, ki niso bila ovrednotena.

Prijetno ustvarjanje želim.

8. teden: LIKOVNA UMETNOST – 6. razred (6. a, b, c, d)

Pred nami je nov delovni teden, osmi teden pouka na daljavo (11. – 15. maj 2020). Upam, da nam gre dobro in da vam ustvarjanje po zapisanih navodilih ne povzroča prevelikih težav.

Arhitektura

Notranji arhitekturni prostor

Arhitektura je umetnostna zvrst, ki se ukvarja z oblikovanjem prostora.

Pri omejevanju prostora s stenami, podom in stropom nastane notranji prostor. Lahko je različnih oblik, določimo pa mu dolžino, širino in višino. Med prostori so odprtine, ki omogočajo prehod iz enega v drug prostor. Na stenah so okna, ki v prostor puščajo svetlobo.

Notranji prostor je ljudem namenjen za bivanje, delo, rekreacijo, sprostitev, počitek, druženje … Tako poznamo bivalni prostor (stanovanje), službeni prostor (pisarna, učilnica, tovarna, trgovina), prostor za šport (telovadnica, fitnes, notranji bazen), prostor za ustvarjanje (atelje, studio, delavnica), prostor za kulturno življenje (gledališče, muzej, galerija) …

Likovna naloga

  1. Predstavljaj si notranji prostor, ki je sestavljen iz različnih oblik, ki so med seboj povezane s stopnicami. Po stopnicah prehajamo od spodaj navzgor, iz leve na desno in obratno. Lahko sta samo dve stopnici, lahko jih je mnogo več. Stopnice so lahko zelo široke, lahko spiralno zavite, z ograjo ali brez.
  2. Potrkaj na vrata svojega domišljijskega sveta. Vrata se odpro in prepusti se bogati domišljiji, ki se vzpenja po stopnicah tvojega razmišljanja.
  3. Za izvedbo naloge uporabi različne kartone, papirje, embalažne škatle, kocke, material, ki ga imaš doma. Z izrezovanjem, sestavljanjem, prepogibanjem, prepletanjem, lepljenjem, ustvari domišljijsko podobo notranjega prostora s stopnicami.
  4. Izdelek dokončajte do 22. maja 2020.

Prepustite se svoji domišljiji.

7. teden: LIKOVNA UMETNOST – 6. razred (6. a, b, c, d)

Prvomajske počitnice so za nami in verjamem, da ste si nabrali dovolj ustvarjalne energije za naslednje ure našega predmeta. Smo v prvem tednu meseca maja in v sedmem tednu pouka na daljavo (4. – 8. maj 2020).

Ponovimo

Svetlostne in barvne odtenke srečujemo v naravi, v našem okolju, pri opremljanju različnih prostorov, pri oblačenju …

Svetlostni odtenek – spreminjanje barve z belo in črno.

Barvni odtenek – nastanek različice barve.

Verjamem, da prejšnja likovna naloga ni bila pretežka in ste svoje delo hitro in uspešno opravili. Verjetno vam tudi naloga za razvedrilo ni povzročila težav.

Tudi v tem tednu ostajamo pri temi o svetlostnih in barvnih odtenkih.

Svetlostni in barvni odtenki

Likovna naloga

  1. Poišči barvice in flomastre, ki jih imaš doma. Pobrskaj po predalih, preglej peresnice in si pripravi čim več barvic ter flomastrov različnih odtenkov.
  2. Predstavljaj si, da stojiš pred odprto omaro, ki je polna najrazličnejših igrač. Igrače so različnih oblik, različnih velikosti, različnih barvnih in svetlostnih odtenkov. Naslikaj prizor oz. sliko po svoji domišljiji.
  3. Z barvicami in flomastri naslikaj sliko, kjer boš uporabil/uporabila veliko barvnih in svetlostnih odtenkov.
  4. Pri upodobitvi motiva bodi čimbolj domiseln/domiselna. Oblike riši s prosto roko. Ne uporabljaj šablon in drugega geometrijskega orodja. Išči ustvarjalne rešitve likovne naloge.

Pri ustvarjanju želim veliko novih idej.

 

Prvomajske počitnice

 

6. teden: LIKOVNA UMETNOST – 6. razred (6. a, b, c, d)

Pozdravljeni!

Pred nami je šesti teden našega dela na daljavo (20. – 24. april 2020).

Verjamem, da ste uspeli dokončati vse do sedaj predvidene likovne naloge.

Ponovimo

Barve v BARVNEM KROGU se začnejo v notranjem trikotniku s primarnimi barvami (rumeno, magenta rdečo in cian modro). Z mešanjem po dveh primarnih (osnovnih) barv dobimo sekundarne barve (oranžna, zelena, vijoličasta).

Svetlostni in barvni odtenki

V naravi, v našem okolju, pri opremljanju stanovanj in drugih prostorov, pri oblačenju, srečujemo svetlostne in barvne odtenke.

Barve, ki jih zasledimo v barvnem krogu, lahko spreminjamo na več načinov. Kadar osnovnim in sekundarnim barvam dodajamo belo, barvo svetlimo in dobivamo svetle barve. Če pa dodajamo črno, barvo temnimo in dobivamo temnejše barve. Barvi se spremeni svetlost in tako dobimo svetlostne odtenke neke barve.

Kadar mešamo različne barve iz barvnega kroga, dobimo različico barve ali barvni odtenek (nianso) neke barve.

Kadar barvam barvnega kroga, ki jih mešamo med seboj, dodamo še belo ali črno se število odtenkov poveča, dobimo svetlostne in barvne odtenke.

 

Likovna naloga

Opazujte svet, ki vas obdaja: stanovanjski prostor, uporabne in okrasne predmete v bivalnih prostorih, oblačila v omari, naravo (cvetje, drevje, gozd), hiše v naselju, avtomobile na parkirnem prostoru, barve v reklamnih prospektih …

Opazujte, razmislite in zapišite, kje v naravi in okolju se srečujete s svetlostnimi in barvnimi odtenki.

 

Za razvedrilo

Velike tiskane črke premešaj in jih uporabi za rešitev naloge:

 

Učenec DON KETE je pri slikanju svoje slike uporabil barvni _ _ _ _ _ _ _.

 

INES LOTT DESTOVNIK želi postati modna oblikovalka.  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

_ _ _ _ _ _ _  jo spodbujajo k razmišljanju pri kombiniranju oblačil z modnimi dodatki.

 

Vse dobro želim in lep pozdrav.

5. teden: LIKOVNA UMETNOST – 6. razred (6. a, b, c, d)

Pozdravljeni!

Čas hitro mineva in že smo v petem tednu našega dela na daljavo (14. – 17. april 2020).

V tem tednu bomo pogledali, kaj smo do sedaj naredili.

Dve likovni nalogi sta se navezovali na praznik (2. naloga: voščilnica ob materinskem dnevu, cvetlični motiv in besedilo, vse v barvah barvnega kroga; 4. naloga: velikonočne pisanice, slovenska ljudska umetnost). Verjamem, da ste bili uspešni in ste se ob delu tudi zabavali ter pripravili prijetno praznično vzdušje.

Dve likovni nalogi pa sta se navezovali barve. Pri prvi nalogi je bilo treba izdelati Ittnov barvni krog in z barvami iz barvnega kroga naslikati sliko glasbenika, ki nastopa na koncertu. Poleg tega je naloga zahtevala razlago sedmih besed oz. izrazov, ki jih pri predmetu likovna umetnost bolj ali manj pogosto uporabljamo. Pri tretji nalogi ste ponovili znanje o barvnih nasprotjih (kontrastih) in spoznali komplementarno barvno nasprotje. Naslikali ste prizor iz športne prireditve oz. tekmovanja. Pri obeh nalogah ste utrjevali svoj likovni spomin ali pa ustvarjali po svoji domišljiji.

Vaša naloga tega tedna je, da pregledate in razmislite kako ustvarjalni ste bili. V kolikor je treba katerega od izdelkov dopolniti, dokončati, popraviti, izboljšati, je sedaj čas, da to naredite.

Vaše likovno izražanje naj bo ustvarjalno, domiselno, uresničujte svoje lastne zamisli.

Nekateri fotografirate svoje izdelke in mi jih pošiljate v pogled. Če želite, lahko to storite preko eAsistenta, ni pa nujno. Izdelke vložite v svojo šolsko mapo in počakajte na nadaljnja navodila.

Vse dobro želim in lep pozdrav.

 

4. teden: LIKOVNA UMETNOST – 6. razred

Pozdravljeni!

Verjamem, da vam tudi likovna naloga minulega tedna ni povzročala težav in ste naslikali neponovljiv prizor športne prireditve oz. tekmovanja.

V času delovnih dni, od 6. do 10. aprila, boste naredili praznični okras, ki bo naredil prijetno domače vzdušje.

Slovenska ljudska umetnost. Velikonočne pisanice.

Komplementarno barvno nasprotje (kontrast)

Vsi radi praznujemo in se veselimo praznikov. Takšnih in drugačnih: osebnih, državnih, krajevnih, občinskih, zgodovinskih, etnoloških, verskih, simboličnih, tradicionalnih, kulturnih, sezonskih …

Pred nami je čas velikonočnih praznikov. Če teh praznikov ne praznujete, boste naredili dekoracijo oz. okras, ki bo namenjen pomladnemu času.

Pirhi, poslikana in pobarvana jajca, so simbol velike noči, hkrati pa ena najlepših zvrsti slovenske ljudske umetnosti, ustvarjalnosti in domiselnosti. Slovenske pisanice spadajo med najlepše primerke okrašenih velikonočnih jajc v Evropi.

Način okraševanja velikonočnih pirhov se razlikuje po posameznih slovenskih pokrajinah. Za vse pa je značilna neskončna pestrost vzorcev, od geometrijskih likov do rastlinskih okraskov.

Likovna naloga (dovolj je, da izberete eno od ponujenih nalog)

Velikonočne pisanice, pirhi

Za okraševanje pripravite trdo kuhana jajca. Nanje narišite vzorec, pobarvajte jih z naravnimi barvami, barvami za pirhe oz. barvami, ki jih imate pri roki. Pri risanju vzorcev uporabite kombinacije različnih črt in pik (sklenjene in nesklenjene črte risane vodoravno ali navpično, geometrijske oblike …). Za risanje uporabite alkoholne flomastre, voščenke …

Jajčka iz kartona: izrežite dve enaki obliki jajčka. V enega zarežite od spodaj navzgor do polovice, v drugi sestavni del pa od zgoraj navzdol. Jajce sestavite in privežite na nitko.

Po želji lahko oblike okrasite z različnimi vzorci (bodite domiselni in jih oblikujete po svojih zamislih).

Metulj iz papirja kot pomladna dekoracija prostora: iz papirja izrežite metulja in mu po želji privzdignite krila. Na krila narišite različne vzorce in jih pobarvajte z različnimi barvami. Uporabite lahko tudi komplementarne pare barv.

Prepustite se domišljiji in ustvarite praznični okras, ki vam bo v veselje.

 

3. teden: LIKOVNA UMETNOST – 6. razred (6. a, b, c, d)

Pozdravljeni!

Nadaljujemo z našim delom oz. poukom na daljavo. Vem, je delo doma za vas težje, saj imamo ves likovni material v šoli. Zato bodimo iznajdljivi in likovne naloge rešujmo na drugačen, a še vedno ustvarjalen način.

V tednu od 30. marca do 3. aprila 2020 bomo ponovili znanje o barvnih nasprotjih in spoznali komplementarno barvno nasprotje. Barvni krog, ki ste si ga izdelali, vam bo v pomoč.

Barvna nasprotja (kontrasti)

Beseda kontrast je latinskega izvora (contra = nasproti) in pomeni različnost, nasprotje.

V vsakdanjem življenju se srečujemo z različnimi nasprotji: veliko – majhno, dolgo – kratko, hitro – počasno, veselo – žalostno, glasno – tiho, spredaj – zadaj …

Nasprotja zasledimo tudi med barvami. Do sedaj ste spoznali:

  • svetlo-temni kontrast,
  • toplo-hladni kontrast.

Komplementarno barvno nasprotje (kontrast)

Komplementarno barvno nasprotje se pokaže med barvami, ki si v barvnem krogu ležijo nasproti. Tako ima vsaka barva eno komplementarno barvo:

  • rdeča / zelena,
  • modra / oranžna,
  • rumena / vijoličasta.

Takšne kombinacije barv vidimo v naravi pri rastlinah (cvetovi in listi rože, zreli sadeži in listi dreves) in pri živalih (papige, tropske ribe). Zaradi posebnega odnosa med barvama je komplementarni kontrast zelo uporaben v modi oz. pri oblačilih, nakitu, pri opremi stanovanj, pri krasitvi uporabnih in okrasnih predmetov, pri oglaševanju (reklame, plakati). Pri svojem delu ga uporabljajo tudi slikarji, arhitekti, grafiki, likovni oblikovalci.

Likovna naloga

  1. Predstavljaj si, da si obiskovalec športne prireditve oz. športnega tekmovanja. Športniki nastopajočih moštev so oblečeni v drese komplementarnih barv (npr. ena ekipa v dresih rumene barve, druga ekipa v dresih vijoličaste barve). Športno zvrst si izberi sam (košarka, rokomet, nogomet, odbojka …).
  2. Prizor naslikaj z barvnimi svinčniki, ki jih imaš v svoji peresnici. Če imaš morda doma kakšne druge barve (voščenke, tempere, akvarelne barve), jih uporabi.
  3. Pri upodabljanju motiva bodi čimbolj izviren.

Bodite ustvarjalni in pazite nase.

2. teden: LIKOVNA UMETNOST – 6. razred (6. a, b, c, d)

Pozdravljeni!

Prvi teden drugačnega dela, dela na daljavo, je za nami. Verjamem, da ste bili uspešni in ustvarjalni ter vam napisana navodila za delo niso povzročala težav.

Tudi v tednu od 23. do 27. marca 2020 ostajamo pri barvah in barvnem krogu.

Barvni krog

Ponovimo:

Primarne barve: modra (cian), rumena in rdeča (magenta).

Z mešanjem po dveh primarnih barv nastanejo sekundarne barve: oranžna, zelena, vijoličasta.

Barvni odtenki sekundarnih barv: rumeno-oranžna, rdeče-oranžna, rdeče-vijoličasta, modro-vijoličasta, modro-zelena, rumeno-zelena.

Likovna naloga

  1. Ob prazničnem dnevu (25. marec – materinski dan) oblikuj prav posebno voščilnico. Vsaka mama je ljubeča, skrbna, enkratna in vedno nam stoji ob strani. Razmisli, kako bi se ji zahvalil/zahvalila ob dnevu, ki je namenjen njej.
  1. Zamisli si motiv, ki bo ustrezal praznični voščilnici (npr. cvetlični motiv). Izberi si velikost in obliko voščilnice (pravokotnik postavljen navpično ali vodoravno, lahko tudi kvadrat, krog …). Ustvarjaj po svoji domišljiji (npr. cvetlice različnih oblik, velikosti in barv). Motiv naj bo narisan z veliko podrobnostmi in izbranimi barvami (izbrane barve barvnega kroga: dve, tri ali več barv po lastnem občutku).
  2. Narisanemu motivu dodaj primerno besedilo. Uporabi pisane ali tiskane črke, lahko pa se pri oblikovanju pisave zanimivo poigraš. Tudi za besedilo uporabi barve iz barvnega kroga.
  3. Za izvedbo likovne naloge poišči doma material s pomočjo katerega boš svojo zamisel kreativno izpeljal/izpeljala.
  4. Pri upodabljanju motiva bodi izviren/izvirna in ne posnemaj že videnih primerov.
  5. Tudi če pride ročno izdelana voščilnica z zamudo, se je vsaka mama zelo razveseli.

Ustvarjalno delo želim in ostanite zdravi.

1. teden:
LIKOVNA UMETNOST – 6. razred (6. a, b, c, d)

Barvni krog

Barvni krog je sistem, s katerim si lažje pojasnimo nekatere odnose, ki veljajo med barvami. Barve v barvnem krogu so razvrščene po največji sorodnosti med sosedami. Sledijo si v takšnem zaporedju: rumena, oranžna, rdeča (magenta), vijoličasta, modra (cian), zelena. Tak vrstni red barv vidimo tudi v barvnem spektru – mavrici.

V barvnem krogu lahko izpostavimo tri barve: modro (cian), rumeno in rdečo (magenta). To so primarne barve.  Z mešanjem po dveh primarnih barv nastanejo sekundarne barve: oranžna, zelena, vijoličasta.

Kadar mešamo primarne barve s sekundarnimi barvami, dobimo barvne odtenke sekundarnih barv: rumeno-oranžna, rdeče-oranžna, rdeče-vijoličasta, modro-vijoličasta, modro-zelena, rumeno-zelena.

Z mešanjem primarne barve in njene nasprotne sekundarne barve (rumena – vijoličasta, rdeča – zelena, oranžna – modra) nastanejo terciarne barve.

 

Likovna naloga

  1. Poišči Ittnov barvni krog, nariši ga in pobarvaj z ustreznimi barvami. Uporabi barvne svinčnike, ki jih imaš doma.
  2. V knjigah ali slikanicah, ki jih imaš doma, poišči ilustracije, reprodukcije umetniških del (slik) in razmisli, kakšne barve je ustvarjalec uporabljal. Zapiši kdo je avtor ilustracije ali izbrane slike, naslov dela in zakaj si izbral prav to sliko.
  3. Predstavljaj si, da si glasbenik in nastopaš na koncertu (sam ali s svojo skupino). Z barvami, ki si jih spoznal v barvnem krogu, naslikaj prizor. Uporabiš barvne svinčnike ali katere druge barve, ki jih imaš doma.

 

Poišči in razloži manj znane izraze:

harmonija –

iluzija –

kontrast –

linija –

monotonija –

niansa –

vizualen –

 

(Skupno 4.163 obiskov, današnjih obiskov 1)