Dejavnosti tekom leta

1. b

1bMCV tednu, ko smo imeli pri SPO sklop ZDRAVO ŽIVIM, smo se v 1. b razredu pogovarjali o zdravi prehrani. Predvsem smo izpostavili pomen uživanja sadja in zelenjave, saj menim, da otroci premalo posegajo po tej skupini živil. Pogovarjali smo se o sadju, ki ga najraje uživajo, pri MAT so izpolnjevali tabelo, kamor so beležili vrsto in količino zaužitega sadja in zelenjave. Pri LUM so po opazovanju risali in slikali »vitaminsko« košarico.

Seveda se pogovor o zdravem načinu prehranjevanja na tej točki ni zaključil. Pridno so posegali pri šolski malici po zdravja polnem »priboljšku«.

  Mateja Čokelc, prof.

9. b

SHEMA ŠOLSKEGA SADJA – 9. b razred

V okviru RU sem 6. 12. 2021, v 9. b  razredu, realizirala uro na temo Shema šolskega sadja.

V šolo sem prinesla kar nekaj literature na to temo in učenci so po skupinah prebirali, kakšne so zdravilne učinkovine sadja in zelenjave.

Uporabljena literatura:

  • Zdravilna moč sadja in zelenjave
  • Hrana zdravi
  • Hrana – čudežno zdravilo

 

Skupina fantov je napisala pesem o Jajčevcu, a je nisem posredovala, saj vsebina ni bila ravno posrečena.

Prav tako sem učencem posredovala vprašalnik o uporabi sadja in zelenjave doma. Učenka je anketo izvedla, rezultatov opravljene ankete pa do danes še nisem prejela.

Razredničarka 9. b razreda: Sabina Žnidar, prof.

5. c

obsredozemskiOkusiV 5. c smo se tekom leta veliko pogovarjali in učili o hrani, odnosu do hrane, lakoti, pomenu pitne in čiste vode, boleznih sodobnega časa, pomenu gibanja za zdravje, sonaravnem kmetovanju, trajnostnem razvoju…

Ker smo spoznavali Slovenijo, smo prav tako spoznavali tradicionalne slovenske jedi, lokalno pridelano sadje in zelenjavo…

Za projekt pa smo si izbrali Primorsko, saj smo se o njej učili in že komaj čakamo na počitnice.

pesem Oda Primorski

Razredničarka 5. c: Jožica Dobnik, prof.

4. c

4c

4. b

4bss14bssUčenci 4. b smo se malo poigrali in medpredmetno povezovali.

Ugotovili smo, da je bilo šolsko leto sladko kot med. 

Barbara Bobinac, prof.

7. d

7dNa razrednih urah 9. 5., 16. 5. in 23. 5. 2022 smo se pogovarjali o lokalno pridelani zelenjavi in sadju in pomenu za naše zdravje. Risali so na temo sadja in zelenjave …

Barbara Vinkler, prof.

8. c

Shema šolskega sadja

bndelavnice44V okviru projekta smo v 8. c razredu  izvedli delavnico »Skuhajmo si marmelado« Vsak učenec je dobil nalogo, da prinese sadje po svoji izbiri in kozarček za svojo marmelado. Učiteljica pa je poskrbela za ves ostali material. Ves postopek so pod nadzorom učiteljice izvedli otroci. Nastale so jabolčna, jagodna, malinova marmelada ter marmelada iz gozdnih sadežev. Da je bila degustacija še bolj slastna, smo spekli tudi palačinke. 

Metka Berk, prof.

1. a

tihozitja1aSSV 1. a razredu smo se pod sklopom skrb za zdravje pogovarjali o zdravem načinu življenja, o zdravem prehranjevanju (sadje, zelenjava), gibanju… Kar nekaj ur smo temu namenili pri spoznavanju okolja, korelacijo pa smo naredili tudi s športno in likovno. Pri likovni smo naslikali košarice s sadjem (tihožitje).

  Hermina Ferme, prof.

MAT 9/5 – PROJEKT MODELIRANJE SADJA Z GEOMETRIJSKIMI TELESI

Pri matematiki v devetem razredu se učenci spoznajo z geometrijskimi telesi kot so prizme, piramide, valji , stožci in krogle. Znajo jim izračunati površino in prostornino.

Da bi pa bila matematika za učence tudi malo boj zanimiva, smo v skupini 9/5 z devetošolci izvedli projekt modeliranja sadja. Pripravili smo si različne vrste sadja in zelenjave: pomarančo, banano, papriko in jabolko. Učenci so morali v obliki sadja in zelenjave prepoznati geometrijska telesa in narisati svoje sadje oziroma zelenjavo z skico le teh. Nato so izmerili potrebne podatke na sadju in izračunali površino in prostornino telesa. S pomočjo prostornine in mase bi potem lahko izračunali gostoto posameznega sadja ali zelenjave. Med delom smo se tudi pogovarjali o pomembnosti vključevanja sadja in zelenjave v naše dnevne jedilnike. Vsi smo se na koncu strinjali: “Jabolko na dan odžene zdravnika stran – dodamo pa lahko še malo zelenjave, ki nam energijo daje.”

Klementina Rednak Mežnar, prof. mat

1. c

V 1. c razredu smo se pogovarjali o zdravem načinu življenja, gibanju, zdravi prehrani in na to temo smo tudi ustvarjali. Nastali so likovni izdelki.

 Nina Lambizer, prof.

 

5. a – “Eno jabolko na dan, odžene zdravnika stran.”

 

4. a

 

Sadje in zelenjava sta nepogrešljiv del uravnotežene prehrane, saj ju uvrščamo med biološko visoko vredna živila.

Svoje zdravje lahko še posebej izboljšamo z uživanjem lokalno pridelanega sadja in zelenjave. Sicer vsebujeta relativno manjšo količino energije, vendar nas vseeno nasitita za dalj časa, saj vsebujeta veliko vode in prehranske vlaknine, ob tem pa tudi veliko vitaminov, mineralov, antioksidantov in drugih bioloških zaščitnih snovi, ki so nujni za dobro počutje in zdravje.

To je izredno pomembno v času odraščanja in intenzivne rasti otrok in mladostnikov, saj so takrat potrebe po vitaminih in mineralih znatno povišane. Obenem pa redno uživanje zadostnih količin sadja in zelenjave učinkovito varuje pred infekcijskimi obolenji in različnimi kroničnimi nenalezljivimi boleznimi v odrasli dobi.

V prehranskem smislu sta sadje in zelenjava pomembna ne le zaradi vsebnosti številnih hranil in prehranske vlaknine, ampak tudi zato, ker učinkovito zmanjšujejo energijsko vrednost obrokov in tako lahko pomagata vzdrževati priporočeno telesno maso.

O vsem tem smo se pogovarjali v 4. a razredu in na to temo tudi likovno ustvarjali.

Razredničarka:

Miša Ovčjak, prof.

5. d

Učenci 5. d razreda so v okviru šolske sheme razmišljali o odnosu ljudi do hrane (sadja in zelenjave). Svoja razmišljanja so preselili v domišljijo.

Razredničarka: Darja Rotovnik, prof.

7. b

7bMSV 7. b razredu smo imeli 2x pogovor na temo šolske sheme, in sicer na razredni uri 21. 3. in 28. 3. 2022.

Pogovarjali smo se o zdravi prehrani in risali najljubše sadje in zelenjavo.

Razredničarka: Magdalena Štelcer, prof.

5. b – Pregovori o hrani

Zlatka Hudej

3. b

3bPL

V 3. b razredu smo se v tem šolskem letu veliko pogovarjali o skrbi za zdravje – kako skrbimo zanj: od zdrave prehrane, v katero je vključeno tudi sadje, zelenjava, obisk zdravnika, cepljenje, gibanje, počitek, higiena, itd.) Pri likovni vzgoji smo risali tihožitje, v katerega smo vključili različno sadje. Otroci so risali z voščenkami in ogljem. Pri tem so zelo uživali, saj so prvič risali sadje na osnovi opazovanja. Pri tem smo se tudi veliko pogovarjali in ponovili o zdravem načinu življenja.

Polona Libnik, prof.

1. d

V 1. razredu smo se pri spoznavanju okolja – sklop SKRBIMO ZA ZDRAVJE že veliko pogovarjali o zdravi hrani.

V ponedeljek, 4. 4.  in torek, 5. 4. 2022 je bila zbiralna akcija sadja za dobrodelne namene, zato smo čas pri pouku namenili pogovoru o pomembnosti uživanja sadja in zelenjave v naši prehrani. Poudarili smo, da za dobro odpornost potrebujemo vitamine, ki jih vsebujejo predvsem sadje in zelenjava.

Sadje je pomembno tako za otrok kot za odrasle in tudi starejše ljudi. Ker se tudi v Šoštanju nekateri ljudje borijo s pomanjkanjem dobrin, so bili otroci mnenja, da jim je potrebno pomagati. Prinesli so sadje, ki ga bodo preko Rdečega križa darovali ljudem, ki so v denarni stiski in si ga ne morejo sami privoščiti.

Brigita Robida in Maja Tajnik, 1. D

Dejavnosti marec 2022

POŠ Topolšica: marec 2022: OPB

  1. razred: hrano smo delili na zdravo in nezdravo.
  2. in 3. razred: hrano smo delili na več področij (mleko in mlečni izdelki, zelenjava in sadje, žito in žitni izdelki, meso, ribe, jajca, hrana, ki jo pojemo v majhnih količinah).

Razstava je v jedilnici šole.

Mentorici: Špela Sovič, prof

                  Tinka Žohar, dipl. vzg.

NITZdravoNIT25. 3. 2022: 4. t: NIT- človeško telo: Kam potuje jabolko, ko ga odgriznem – prebavila in prebavna pot. Med drugim je v tem poglavju poudarek o prehrani, torej izvor, vrsta, zdrava prehrana, tudi sadje in zelenjava kot zaščita za telo.

Mojca Šabec, prof.

V 8. b smo se v ponedeljek, 28. 3. 2022, pri razredni uri, pogovarjali o pomenu sadja in zelenjave v naši vsakodnevni prehrani.

Prebrali smo nekaj dejstev/informacij, zakaj je uživanje sadja in zelenjave pomembno. Pogovarjali smo se, katere vrste sadja in zelenjave so lokalne pridelave in zakaj so te sorte primernejše za uživanje.

Pogledali smo si (slike na spletu) nekaj vrst eksotičnega sadja in pogledali zanimiv filmček na to temo  (youtube).

Pogovorili smo se, koliko manj znanih vrst sadja so učenci že poskusili, od kod mislijo, da prihajajo. Nazadnje pa smo še poizvedeli, katero sadje učenci najraje uživajo, katere vrste zelenjave so jim najmanj všeč in zakaj, česa sploh ne jedo. Zanimalo nas je tudi, ali so se prehranjevalne navade učencev čez leta kaj spremenile, ali so kot majhni otroci jedli več/manj raznolikih vrst sadja/zelenjave kot danes.

Vesna Ernecl, razredničarka 8. b

Učenci 6. razredov so pri gospodinjstvu spoznavali različne vrste sadja ter zelenjave. Izbrali so si en sadež ali zelenjavo, poiskali čim več informacij o njem in svoje delo predstavili ostalim sošolcem. Njihova dela smo razstavili v razredu. V okviru pouka smo pripravili še sadno kupo in se z njo tudi posladkali. Nekateri učenci so prvič poskusili granatno jabolko in medeno melono, oboje jim je bilo všeč.

Mentor: Lidija Pocajt, prof.

Dejavnosti v novembru 2021

sadjeopb5 Sadna abeceda v OPB5 sadnaabeceda

opbtopNajljubši sadež učencev 2. in 3. razreda POŠ Topolšica / OPBsadje

Dejavnosti v septembru in oktobru 2021

obiskvrtnarije2Obisk pri pridelovalcu zelenjaveobiskvrtnarije

9aRazredna ura o pomenu sadja in zelenjave9a1

obraziSadje in zelenjava nam pripoveduje

figureŠestošolci ustvarjajo figure iz sadja in zelenjave

sloganipesmiUčenci razmišljajo o sadju in zelenjavipesem

(Skupno 781 obiskov, današnjih obiskov 1)