Osnovna stran projekta

Nagrajenci februarske nagradne naloge KUD Sodobnost International

V kategoriji šol, ki ustvarjajo po Ustvarjalniku 1, je žirijo prepričalo ustvarjanje mladih bralcev in bralk iz OŠ Karla Destovnika Kajuha Šoštanj, ki jih je k ustvarjanju spodbudila slikanica Petja sprašuje, kako je prišel na svet Silvije Šesto. Iz različnih materialov, od papirja do tkanin in vejic so izdelali imenitno štorkljo in njeno gnezdo. Mar ni prekrasna? Učencem in učenkam čestitamo, za nagrado pa jim podarjamo knjigo Stanko Peška Aarona Blabeya.


Drugošolci ustvarjali ob zgodbi S. Šesto

                                                     “Petja sprašuje, kako je prišel na svet”

V mesecu januarju sva se učiteljici Polona Ramšak in Alenka Grabner z drugošolci OŠ Karla Destovnika – Kajuha Šoštanj pridružili projektu Naša mala knjižnica in se poglobljeno posvetili zgodbi Silvije Šesto “Petja sprašuje, kako je prišel na svet”.

Učence sva motivirali z ustvarjalnim vprašanjem ob katerem so morali aktivno misliti.

Kaj imata skupnega ptica selivka in mleko?

Našteli so ptice selivke. Med njimi je bila tudi štorklja in tako smo bili že bližje odgovoru na ustvarjalno vprašanje. Ga poznate tudi vi? Odgovor je d _ _ e _ _ _ k.

Nadaljevali smo s pogovorom o njim neznanem mitu, zakaj štorklje nosijo dojenčke. Radovednost pri učencih se je stopnjevala. Postajali so podobni dečku Petju, ki se je po sanjah o štorkljah prebudil radoveden in poln vprašanj… Kaj ga je zanimalo so izvedeli, ko so prisluhnili zgodbi.

Knjiga nas je popeljala na zanimivo in poučno potovanje o nastanku življenja, odnosih v družini ter prijateljstvu med vrstniki.

Ob branju in pripovedovanju zgodbe smo razmišljali o nosečnosti, rojstvu in pomenu družine v našem življenju. Ob tem smo si zastavljali vprašanja, izražali svoje misli in mnenja ter s tem spodbujali radovednost in odprt pogovor o pomembnih temah.

Spoznali smo tudi resnično zgodbo o najbolj znanem hrvaškem paru štorkelj Maleni in Klepetanu.

Ustvarjalni del projekta nas je povezal tudi z naravo in reciklažo. Na šolskem dvorišču smo nabirali veje in borove iglice, v razredu pa smo skupaj pregledali barvice ter jih razvrstili na uporabne in neuporabne. Iz zbranih materialov smo nato oblikovali štorkljino gnezdo, ki simbolizira prihod novega življenja in ga postavili na visok dimnik izdelan iz odpadnih tulcev.

Poseben izziv je bil kaširanje balonov, iz katerih smo izdelali štorkljo in jajca. Z veseljem smo ustvarjali in se ob tem tudi veliko naučili o tej zanimivi ptici.

Naše izdelke smo predstavili na posebnem panoju, kjer smo za radovedne bralce pripravili besedila o mitu o štorkljah, njihovih značilnostih, o Maleni in Klepetanu in naslovnici knjige “Petja sprašuje, kako je prišel na svet”. S tem smo želeli spodbuditi tudi ostale učence k branju te zanimive zgodbe.

Zaključek našega ustvarjalnega projekta bo prav poseben – naša štorklja se bo skupaj z gnezdom preselila v Mestno knjižnico Šoštanj, kjer bo na ogled tudi drugim obiskovalcem. Upamo, da bo navdihnila še več otrok in odraslih, da posežejo po knjigi in odkrijejo njen poseben način pripovedovanja o nastanku življenja.

Projekt nam je prinesel nova znanja, ustvarjalnosti in predvsem skupno povezovanje med razredoma.

Učenci že nestrpno pričakujejo branje nove zgodbe v okviru projekta Naša mala knjižnica, ki nas bo obogatila in nam omogočila raziskovanje sveta na zanimiv in igriv način.

Polona Ramšak, prof.

PROJEKT NAŠA MALA KNJIŽNICA 2024/25 – bralni projekt OPB 1, 2. a in OPB 4

Odločila sem se, da bom z učenci tudi letos sodelovala v mednarodnem projektu NAŠA MALA KNJIŽNICA (NMK). Projekt je namenjen spodbujanju branja in predstavitvi kakovostnih slovenskih in tujih otroških in mladinskih avtorjev na malce drugačen in izviren način.

Pri projektu bomo sodelovali skupaj z drugošolci in njihovima učiteljicama.

Učencem 1. C sem v oddelku podaljšanega bivanja (OPB1) predstavila projekt. Spodbudila sem jih, da so mi pomagali pri izbiri UNICEFOVE PUNČKE IZ CUNJ. S posvojitvijo le-te smo rešili otroško življenje.

Z učenci smo skupaj izbrali in posvojili punčko KARLO. Zanjo smo se odločili, ker se naša OŠ imenuje po pesniku KARLU DESTOVNIKU – KAJUHU. Vsi smo nestrpno čakali, da bo Karla prispela v Šoštanj. Z Unicefovo punčko iz cunj sem želela še dodatno spodbuditi branje pri prvošolcih.

KARLA je postala naša posvojenka in dodatna motivacija pri izvajanju projekta NMK.

V začetku šolskega leta smo dobili Ustvarjalnike s hudomušnimi, a poučnimi nalogami na temo 6 knjig, vključenih v projekt.

Projekt je zasnovan tako, da spodbuja branje in ustvarjalnost skozi skupno ustvarjanje.

Našo KARLO sem predstavila tudi drugošolcem in jim jo posodila do konca jesenskih počitnic. KARLA bo močna vez med prvošolci v Kulturnem domu Šoštanja in drugošolci na centralni OŠ . Z vsakim sprehodom v drugo stavbo, bo Karla prinašala nove vsebine in sodelovala pri predstavitvah, branju in reševanju nalog v Ustvarjalniku.

Vsi učenci, ki so vključeni v ta projekt, so z velikim zanimanjem sprejeli Karlo in bralni izziv.

Vsem skupaj želim prijetno in nepozabno dogodivščino ob spoznavanju novih vsebin od različnih avtorjev. Naj bo projekt NMK  zanimiv, bralen in ustvarjalen.

 

KOORDINATORKA projekta NMK 2024/25: Natalija Novak, dipl. vzg.

 

 

 

(Skupno 128 obiskov, današnjih obiskov 1)