Zgodovina

1. teden
2. teden
3. teden
4. teden
6. teden
7. teden
8. teden
9. teden

 

10. in 11. teden: 25. 5. do 5. 6. 2020

8. razredi – 26. 5. in 2. 6. 2020 (4 ure)

Osmošolci, pozdravljeni!

Upam, da ste v preteklem tednu pridno sledili navodilom, izvedeli kaj novega in si kaj zapomnili. Rok za oddajo naloge za oceno  je bil 19. 5. 2020 in še vedno ste posamezniki, ki svojega dela niste opravili. V kolikor mi do 26. 5. 2020 ne pošlješ naloge, ocena ostane negativna.

Vaše odzive skozi tedne pouka na daljavo bom upoštevala pri zaključni oceni ob koncu šolskega leta. Vsak zase dobro ve, kako odgovorno je opravljal svoje obveznosti ter koliko truda je vložil v svoje delo.

Ko se srečamo v šoli, bomo vso učno snov pregledno ponovili, kaj neznanega razjasnili … ne skrbite.

Navodila za delo

Če imaš kakšno vprašanje, morda česa ne razumeš, se obrni name. V prvem tednu mi ne pošiljaj v pregled. Vzemi si čas in dobro opravi nalogo.

Uspešno delo vam želim

učiteljica Sabina Žnidar

 

9. teden: 18. 5. do 22. 5. 2020

8. razredi – 19. 5. 2020 (2 uri)

Osmošolci, pozdravljeni!

Še dober mesec dni nas loči do zaključka šolskega leta. Upam, da še premorete toliko delovne vneme, da boste sledili navodilom teh nekaj tednov. Ne pozabite, rok za oddajo naloge za oceno je 19. 5. 2020.

V preteklem tednu ste spoznali pomlad narodov in pa nastanek Italije.

Danes nadaljujemo z obravnavo učne snovi. Navodila

Če imaš kakšno vprašanje, morda česa ne razumeš, se obrni name.

Vse dobro vam želim

učiteljica Sabina Žnidar

 

8. teden: 11. 5. do 15. 5. 2020

8. razredi – 12. 5. 2020 (2 uri)

Osmošolci, pozdravljeni!

Če ste v preteklem tednu pridno opravili delo pri zgodovini, ste ponovili in utrdili učno snov zadnjih tednov pouka na daljavo. Dobili ste tudi navodila. Naloge zbiram do 19. 5. 2020. Potrudite se in upoštevajte zapisana navodila, saj boste pridobili oceno.

 

Danes nadaljujemo z obravnavo učne snovi. Vem, da pripravljate svoje naloge, zato sem vam za danes pripravila zapis. Prepišite v svoj zvezek, kaj več pa si lahko preberete v svojem učbeniku.

Zapis v zvezek

Če imaš kakšno vprašanje, morda česa ne razumeš, se obrni name. V tem tednu mi ne pošiljaš v vpogled, ker si samo prepisal/-a. Na vprašanja odgovoriš ustno.

Uspešno in ustvarjalno delo vam želim

učiteljica Sabina Žnidar

 

7. teden: 4. 5. – 8. 5. 2020

8. razredi – 5. 5. 2020 (2 uri)

Osmošolci, pozdravljeni

 v mesecu maju, mesecu , ko bo potrebno pridobiti kakšno oceno. Verjamem, da se boste potrudili in uspešno zaključili šolsko leto. Čaka pa vas še kar nekaj dela in preizkušenj, kajne? Skupaj bomo zmogli.

V prvem delu najprej preveri, če si opravil/-a vse obveznosti preteklih tednov, mi morda česa nisi poslal/-a v vpogled, se morda še kdo ni odzval mojemu vabilu …

Ustno ponovi učno snov preteklih tednov pouka na daljavo – ponovimo.

Če težav z odgovori nisi imel/-a, je cilj dosežen.

V prihodnjem tednu nadaljujemo z obravnavo novih učnih vsebin. Hiteli ne bomo.

POMEMBNO:

Pripravila sem navodila za izdelavo naloge, ki bo za oceno. Dobro preberi vsa navodila in preglej gradivo, s katerim si lahko pomagaš. Če v navodilih česa ne razumeš, mi lahko zastaviš vprašanje.

Navodila

Da bi vestno, odgovorno in uspešno opravljali šolske obveznosti

želim Sabina Žnidar

 

Prvomajske počitnice

 

6. teden: 20. 4. – 24. 4. 2020

8. razredi – 21. 4. 2020 (2 uri)

Osmošolci, pozdravljeni!

Z vprašanjem, kako vam poenostaviti delo, da bi vsi uspešno in brez pomoči staršev opravili svoje naloge, se ukvarjam že šesti teden. Veste, da si zapomnimo približno 90% tega, kar sami naredimo? Verjetno tudi vi ugotavljate, da je biti v šoli, biti pri pouku – lepo, enostavno, je privilegij …  Slovenski pregovor pravi, da ne vemo, kaj imamo, dokler ne izgubimo.

 

V prihodnjem tednu vam bom posredovala smernice za izdelavo referata, ki bo, seveda, za oceno. Med prvomajskimi prazniki boste lahko malce razmislili o vsebini svoje naloge. Verjemite, ne bo težko.

Pred dvema tednoma smo prešli na novo poglavje in danes bomo z delom nadaljevali. Ena ura je namenjena obravnavi nove snovi, drugo uro pa boš ponovil/-a že osvojeno snov, ki smo jo obravnavali v zadnjih petih tednih, seveda, na daljavo.

Danes boš spoznal/-a, da je bilo leto 1848 revolucionarno za skoraj vse evropske države. Svoje zahteve so postavljali meščani, delavci, kmetje … nastajala so liberalna in nacionalna gibanja in vse to je privedlo do revolucije.

Kaj pomeni beseda revolucija? Pomoč: • Ameriška revolucija  • Francoska revolucija …

 

REVOLUCIONARNO LETO 1848

Zopet se je začelo v Franciji (Pariz), ko pride na oblast Napoleonov nečak Louis Bonaparte in uvede neke vrste diktaturo; okronal se je za cesarja Napoleona III.

Za Francijo je bila na vrsti Avstrija (Dunaj) …

 

  • Pripravi si zvezek in učbenik, str. 66 – 67 ter preberi besedilo.

 

  • Odpri UČNI LIST in po navodilih samostojno zapiši vprašanja in odgovore v svoj zvezek. Odgovarjaj v celih povedih.

V pomoč ti je priložen zapis.

V pomoč ti je tudi povezava spodaj (oglej si zemljevid EVROPA LETA 1848):

  • DIGITALNI UČBENIK na povezavi (str. 165 – 169):

https://www.ucimte.com/?q=interaktivni_ucbenik_prost_dostop/1000141

 

POMEMBNO: Sporoči mi, kako si bil/-a uspešen/-na (znidar.sabina@gmail.com)

                         Ne pozabi na IME, PRIIMEK in RAZRED.

                         Ne pošiljaj mi več, prosim, toliko prilog! (nekateri pošljete v vpogled tudi  tisto, kar ste imeli za prepisati)

 

NOVI POJMI:

zemljiška odveza, konservativizem

 

ZANIMIVOST:

  • Zadnji francoski kralj iz rodbine Burbonov, Karel X. Burbonski, je pokopan v Sloveniji, natančneje v Frančiškanskem samostanu Kostanjevica pri Novi Gorici. Sedemnajst dni po prihodu v Gorico je umrl za kolero, kot edina žrtev epidemije tistega časa v Gorici. Izrazil je željo, da bi bil pokopan v samostanski cerkvici in je edini francoski kralj, ki je pokopan zunaj Francije, in edini kralj, ki je pokopan v Sloveniji. V kripti na Kostanjevici so pokopani še zadnji potomci francoske veje Burbonov.

 

PONOVIMO

Ustno preveri in utrjuj svoje znanje ob pomoči vprašanj, na katera si odgovarjal v preteklih tednih.

ZA RADOVEDNE v reševanje (tiste, ki se želite preizkusiti):

  • Na povezavi http://radoved.si/opis/77 Revolucionarna Evropa – vstopi (poišči Revolucionarno leto 1848– klikni) beri, rešuj, poišči rešitve. Lahko rešuješ tudi ostale naloge za utrjevanje.

Bodite uspešni, ustvarjalni, uživajte v druženju z domačimi in pazite nase.

Sabina Žnidar

5. teden: odpadli uri zaradi dneva dejavnosti – TD

4. teden: 6. 4. – 10. 4. 2020 – 8. razredi – 7. 4. 2020 (2 uri)

Osmošolci, pozdravljeni

v novem delovnem tednu. “Pričakujem vaš odziv, naloge v pregled”…  mnogi niste vzeli resno, niste se odzvali. Skrajni čas je že, da pričnete vestno in odgovorno opravljati svoje obveznosti. To je edini način, da skupaj uspešno zaključimo šolsko leto, ki je letos, žal, prav posebno za vse nas.

Torej, veselo na delo! Uspelo nam bo!

Tisti učenci, ki ste mi opravljene naloge že poslali v pregled, vam tokrat ni potrebno, saj ste svojo nalogo uspešno opravili in dobili povratno informacijo o svojem delu. Ostali pa morate ta del še opraviti in poslati na naslov (znidar.sabina@gmail.com).

Prosim, da mi pri pošiljanju obvezno navedeš IME, PRIIMEK in RAZRED, saj poučujem vse učence od 6. do 9. razreda, teh pa je zelo veliko.

V preteklem tednu smo v dveh urah obravnavali novo snov in malo ponovili. Vsem tistim, ki ste se mi odzvali, sem posredovala v pomoč in pregled tale zapis (ne prepisati ali natisniti, le preglej in dopolni svoje odgovore).

PONOVIMO

Se še spomniš …

 učne snovi o Napoleonu … no, danes nadaljujemo s časom po zmagi nad Napoleonom in spoznaval/-a boš, kako se je spremenila politična podoba Evrope in sveta, kako so revolucije spremenile družbo in politično podobo Evrope ter kakšno vlogo je imelo pri tem meščanstvo.

To je čas revolucij na tehničnem, družbenem in političnem področju ter nastanek nacionalnih držav.

Danes boš spoznal/-a …

… DUNAJSKI KONGRES

V učbeniku, str. 62 – 65, si preberi učno snov, preglej vse slike z viri in seveda zemljevid – Spremembe meja v Evropi.

Poglej ta UČNI LIST 1 in odgovori na zastavljena vprašanja v svoj zvezek (v pomoč ti je  tvoj učbenik, tudi digitalni učbenik na spodnji povezavi).

Preglej in preberi UČNI LIST 2.

Imaš težave? V pomoč ti je DIGITALNI UČBENIK na povezavi spodaj (str. 127 – 130)

https://www.ucimte.com/?q=interaktivni_ucbenik_prost_dostop/1000141

V svoj zvezek napiši zgoraj navedeni naslov in prepiši besedilo – Dunajski kongres.

NOVI POJMI:

Dunajski kongres, ravnotežje moči, cenzura, Sveta aliansa, liberalno gibanje, nacionalno gibanje, Mlada Italija

ZANIMIVOST:

  • Kongres Svete alianse je od januarja do maja 1821 potekal v Ljubljani in na ta dogodek še danes opozarjata v Ljubljani Kongresni trg, Cesta dveh cesarjev in pa gostilna Ruski car.
  • Dunajski kongres je potekal v znamenju Dunajskega valčka. Poznaš?

Če znaš odgovoriti na naslednja vprašanja brez pomoči svojega zvezka in učbenika, si uspešno opravil svojo nalogo.

ZA RADOVEDNE v reševanje (tiste, ki se želite preizkusiti):

Prijetne praznične dni, ostanite zdravi in pazite nase

želim učiteljica Sabina Žnidar

3. teden: 30. 3. – 3. 4. 2020

8. razredi

Osmošolci, pozdravljeni

v 3. tednu pouka na daljavo. Ste se že privadili novemu načinu dela in si že znate razporediti obveznosti? Upam, da uspete šolske obveznosti opraviti sami, da ne obremenjujete staršev in imate kaj časa tudi zase. Če naletite na kakšno oviro, mi pišite (znidar.sabina@gmail.com). Tudi sama iščem načine, kako vam približati vsebine in poenostaviti delo, saj nikomur ni lahko. Skupaj bomo zmogli, kajne?

Tudi tokrat sem pripravila delo za dve šolski uri, po malce spremenjenem urniku. Osvojili boste bistvo snovi. Izvedeli boste, da so bili Francozi tudi na našem ozemlju ter kako je francoska revolucija odmevala v slovenskih deželah. Druga ura je namenjena ponavljanju in utrjevanju učne snovi. Potrebuješ učbenik, zvezek in pa povezave do različnih vsebin s pomočjo računalnika.

Ko boš opravil/-a naloge, časa imaš dovolj, saj boš imel/-a predmet enkrat tedensko, mi pošlji v pregled (poslikaš in pošlješ na e-naslov) in si bom zabeležila. Tako bom spremljala tvoje delo, ti kaj svetovala.

 

  1. URA

Napoleon reče:
Ilirija vstan’!
Ustaja, izdiha:
Kdo kliče na dan?

Duh stopa v Slovence Napoleonov, en zarod poganja prerôjen, ves nov.

Iz pesmi Valentina Vodnika, Ilirija oživljena

ILIRSKE PROVINCE (1809 – 1813)

  1. V učbeniku, str. 60 do 61, preberi učno snov, oglej si vse slike, vire in zemljevid Ilirskih provinc.

V zvezek zapiši zgoraj navedeni naslov in v celih povedih zapiši odgovore na naslednja vprašanja:

  • Kdaj so bile ustanovljene Ilirske province in kdo jih je ustanovil?
  • Kje je bil sedež Ilirskih provinc in kdo jih je vodil?
  • Pojasni glavne vzroke za ustanovitev Ilirskih provinc.
  • Katere slovenske dežele so obsegale?
  • Katere druge dežele so še obsegale?
  • Katera slovenska dežela ni bila vključena v Ilirske province?
  • Na katere države so mejile Ilirske province?
  • Kdo se je navduševal nad francosko revolucijo?

(Slovenec Francoza ziba, panjska končnica)

  • Zakaj so bile Ilirske province pomembne v slovenski zgodovini?
  • Pojasni razočaranost in navdušenje nad Francozi.

 

ZA RADOVEDNE:

“Halo, na veselico!
Otroci, drv prinesite!
Žgance bomo kuhali,
s slanino zabeljene”.

Simbol dupljanskih rokovnjačev je bila “v brinovem dimu posušena otroška roka”.

  • Te zanima, kdo so bili rokovnjači? Razišči s pomočjo spleta.

(Rokovnjači so napadli kolono Napoleonovih vojakov, na prelazu Učak blizu Trojan, leta 1809 in ubili 5 častnikov; o tem nam priča postavljen spominski obelisk).

Poznaš delo Josipa Jurčiča, Rokovnjači? Priporočam v branje.

 

  1. URA

Tokrat boš ponovil/-a in utrdil/-a učno snov, ki si jo predelal/-a v prvih treh tednih pouka na daljavo.

  • Najprej preglej, če si opravil/-a vse, kar je bilo v navodilih za pretekle dni. Ustno odgovarjaj na vprašanja iz prilog (klikni na 1. in 2. teden pouka).
  • Na povezavi http://radoved.si/vsebine#zgodovina poišči Razsvetljenstvo – vstopi (poišči Ilirske province – klikni) beri in rešuj naloge. Lahko rešuješ tudi ostala poglavja, ki smo jih že obravnavali na daljavo, pa tudi tiste, ki smo jih obravnavali, ko smo bili skupaj, v šoli.

Pričakujem vaš odziv, naloge v pregled …

Da ostanete zdravi in pazite nase želim

 učiteljica Sabina Žnidar

 

2. teden: TEDEN OD 23. do 27. marca 2020

  1. a, 8. b in 8. c

Osmošolci, pozdravljeni

takole, na daljavo. Upam, da ste pridno sledili navodilom in opravili obveznosti prvega tedna. Res je, ni boljšega, kot sta osebni stik in pogovor z vami, a nova tehnologija nam tudi veliko omogoča, kajne? Vabim vas, da mi kaj napišete, pošljete kakšen zanimiv posnetek, morebiti samo pozdrav … na moj e-naslov ali po eAsistentu (morda se celo “srečamo” v spletni učilnici prek eAsistenta). Prav tako mi pišite, če imate kakšno težavo. Dosegljiva sem na naslovu znidar.sabina@gmail.com

“Ne učimo se za šolo,

ampak za življenje.” (Seneka ml.)

Navodila so enaka za vse tri oddelke, za dve šolski uri. Delate po zapisanem navodilu ob dnevu in uri, ko imate predmet na urniku. Obveznosti si lahko razporedite, seveda, tudi po svoje.

  1. URA 8. a, 8. b in 8. c

Konec marca in v začetku aprila imamo planiran preizkus znanja, a bo zaradi trenutnih okoliščin drugače. V priponkah imate vprašanja za ponavljanje in utrjevanje učnih vsebin, ki smo jih predelali skupaj in bodo vključene v preizkus znanja.  Ta čas, ko ste doma, izkoristite tudi za utrjevanje znanja in učenje, da bomo/boste uspešni.

Prilogi v pdf.

Ponavljanje 8. r. 1. del

Ponavljanje 8. r. 2. del

O reformah lahko prisluhneš na povezavi: Ozemlje na prepihu: Čas je za reforme, 6. del (RTV SLO, 2011) (Videoposnetek). Dostopno na: https://4d.rtvslo.si/arhiv/ozemlje-na-prepihu/120200678 [dostop: 25. 7. 2019]. Potrebna je prijava na portal MMC RTV SLO. https://4d.rtvslo.si/arhiv/ozemlje-na-prepihu/122976478/00:00:11

 

REVOLUCIJA V FRANCIJI – nadaljevanje

  1. Preberi besedilo v učbeniku na straneh 48 – 49 in si dobro oglej posamezne vire.

Prepiši besedilo v svoj zvezek na POVEZAVI.

  1. RAZMISLI: Zakaj so si, po tvojem mnenju, francoski revolucionarji izbrali geslo

(LIBERTÉ, ÉGALITÉ, FRATERNITÉ) SVOBODA, ENAKOST,

BRATSTVO?

RAZIŠČI: Od kod ime GILJOTINA?

POSLUŠAJ: Youtube – Marseljeza (francoska himna)

Priloga v pdf. UČNI LIST     (shrani na računalnik in rešuj, ni potrebno printati)

 

ZA RADOVEDNE:

Animirana izobraževalna igra o francoski revol.:   http://699.ablak.arnes.si/igra_fr_rev/

 

  1. URA 8. a, 8. b in 8. c

NAPOLEON BONAPARTE

Malce več o Napoleonu boš izvedel/a v naslednjem besedilu (v pdf.).

  1. Preberi besedilo v učbeniku, stran 58 – 59.

Sam/a oblikuj zapis učne snovi v svoj zvezek po naslednjih točkah:

  1. Napoleonov vzpon in vladavina
  2. Napoleonova osvajanja
  3. Napoleonov padec

V pomoč ti je zgornja priloga.

  1. Odgovori na vprašanja v svoj zvezek, stran 59 (pod “Ponovi in razmisli”).
  2. Na spletni strani iRokus-a se vpiši in poišči interaktivne vire/vaje (išči gradivo o Napoleonu in vsem, kar si se naučil/a do sedaj ter ga preglej).
  3. ZA RADOVEDNE:

http://zgodovina.si/napoleon-bonaparte/

Pojdi na spletno stran EMKA.SI in si izberi kakšno dobro knjigo za branje (seveda s pomočjo računalnika …) – so na voljo brezplačno.

Oglej si kakšen film o Francoski revoluciji ali Napoleonu.

Bodite uspešni, ustvarjalni in vedoželjni, pazite nase in seveda: BODITE DOMA!

Vse dobro vam želim

vaša učiteljica

1. teden:TEDEN OD 16. do 20. MARCA 2020

  1. a, 8. b in 8. c razred

Osmošolci, pozdravljeni!

Tokrat bomo delali na daljavo in verjamem, da večjih težav ne boste imeli. Upam, da ste dobro vi in vaši bližnji in da bo tako tudi ostalo.

Navodila so enaka za vse tri oddelke, za dve šolski uri. Delate po zapisanem navodilu (berete na omenjenih straneh, prepišete iz priponke v svoje zvezke, rešujete naloge pod PONOVI IN RAZMISLI).

 

  1. URA 8. a, 8. b in 8. c razred

DRUŽBENA, POLITIČNA IN GOSPODARSKA PODOBA ZDA

  1. V zvezek zapiši zgoraj navedeni naslov in prepiši besedilo, ki je na tej POVEZAVI. Prepiši besedilo, ki je na 1., 2. in 3. prosojnici, 4. in 5. prosojnica pa sta za urjenje – delo z viri: poiskati odgovore na vprašanja s pomočjo besedila.
  2. Preberi besedilo v učbeniku, str. 44 do 45 in si čim več zapomni.
  3. Odgovori na vprašanja na str. 45 pod PONOVIMO. Vsi učenci odgovorite na
    vpr. od 1 do 4.
  4. Učenci, ki želite vedeti več, odgovorite še na vpr. 5 in 6. na str. 45.

 

  1. URA 8. a, 8. b in 8. c

REVOLUCIJA V FRANCIJI

a) V učbeniku preberi besedilo na straneh 46 do 47.

b) V zvezek zapiši zgoraj navedeni naslov in prepiši besedilo (ležeči tisk) pod naslovom.

Izpiši bistvo snovi pod posameznimi podnaslovi: Zahteve po reformah; Zasedanje generalnih stanov parlamenta; Deklaracija o človekovih pravicah in Sprejem ustave 1791.

Preriši skico pod VIR D: Razdelitev oblasti na podlagi francoske ustave (1791)

c) Prepiši nove besede pod SLOVARČEK.

d) Odgovori na vprašanja pod Ponovi in razmisli, str. 47 (naloge 1, 2, 3, 4 – vsi učenci. Odgovori natančno in v celih povedih).

 

Za ustno ocenjevanje znanja in pa preizkus znanja, ki ga pišemo konec meseca marca (verjetno bo sprememba zaradi okoliščin, ki so nastale), bom pripravila vprašanja. Dobite jih naknadno, v prihodnjih dneh. Pisali bomo učno snov, ki smo jo predelali SKUPAJ, v šoli, torej vključno s Habsburško monarhijo in reformami Marije Terezije in Jožefa II.

V kolikor je še kaj nejasnosti, sem na voljo na e-naslovu znidar.sabina@gmail.com .

Želim vam uspešno delo, prijetno druženje z domačimi, predvsem pa pazite nase in bodite zdravi!

(Skupno 3,047 obiskov, današnjih obiskov 1)