Gospodinjstvo

1. teden
2. teden
3. teden
5. teden
7. teden
8. teden
9. teden

10. teden: GOS 6. razred: 10. teden: (25. 5. – 29. 5. 2020): Priprava pice
ReceptPica

 

9. teden: GOS 6. razred: 9. teden: (18. 5. – 22. 5. 2020)

Pozdravljeni šestošolci!

Ponovno smo skupaj. Vsi učenci še niste poslali izdelkov. Rok za oddajo je 20. maj. Pohitite.

Kuhinja je prostor, namenjen pripravi hrane, zato je opremljena s številnimi aparati in s pripomočki, ki nam olajšajo delo in prihranijo čas pri pripravi hrane. Danes boste spoznali nekatere izmed njih.

Odprite predstavitev: KUHINJSKI APARATI IN PRIPOMOČKI

Predstavitev natančno poglejte, preberite, si poskusite čim več zapomniti in v zvezke prepišite zapis.

Premislite, kateri kuhinjski aparati pa so vam v pomoč pri delu v domači kuhinji. Če kaj pogrešate, svetujte mami, katere kuhinjske aparate bi bilo treba imeti v kuhinji.

 

8. teden: GOS 6. razred: 8. teden: (11. 5. – 15. 5. 2020): KONZERVIRANJE in PRAVILNO SHRANJEVANJE

Shranjevanje in konzerviranje živil – izročki

 

7. teden: GOS 6. razred: 7. teden: (4. 5. – 8. 5. 2020)

Pozdravljeni šestošolci!

Ponovno smo skupaj. Najprej skrbno preglejte in preberite ppt predstavitev: OZNAČEVANJE ŽIVIL. Poskusite si čim več tudi zapomniti. Poglavje o označevanju živil imate zapisano tudi v učbeniku za gospodinjstvo od strani 70 do 73. Posebej pozorni bodite na to, katere oznake in podatki morajo biti napisani na pakiranem živilu. To imate napisano na strani 71. Na strani 72 in 73 so znaki za varnost in kakovost živil. Verjetno jih precej že poznate. Preverite.

Oglejte si videoposnetek: Od A do Ž: O za označevanje živil:

https://multimedia.europarl.europa.eu/sl/az-f-for-food-labels_J002-0139_ev

Naredili pa boste tudi izdelek, ki bo ocenjen.

Kako torej? Zamislite si, da ste podjetnik, ki dela v podjetju, ki se ukvarja s prehrano in bi rad predstavil svoj novi živilski izdelek. Ampak ta izdelek potrebuje še embalažo s potrebnimi informacijami o tem živilu. Vaša naloga je, da izdelate kocko ali piramido (kar vam je ljubše), ki bo predstavljala embalažo in seveda na njej bodo vsi potrebni podatki o izdelku. Pomagajte si s ppt predstavitvijo Označevanje živil.

Za delo rabite list papirja ali zvezek, škarje, svinčnik, ravnilo in trikotnik ter barvice oz. flomastre.

Prilagam vam predlogo za izdelavo kocke ali piramide, ki si jo prerišete na bel list papirja (lahko je malo trši, če ga imate npr. list od koledarja za pretekli mesec) ali pa v zvezek, če pri roki nimate kaj tršega. Kocka ali piramida naj bo dovolj velika, da bodo podatki čitljivo in razločno zapisani (porabite za njo celotno stran A4 formata). Označite tudi prepogibe, da na koncu pri zlaganju ne boste imeli težav. Izrežite jo iz lista ali pa iz zvezka.

Pazite, embalaža je zelo pomembna. »Ljudje kupujemo tudi z očmi«. Potrudite se!

Ko boste končali z zunanjo podobo vašega živilskega izdelka, položite mrežo kocke ali piramide na bel list papirja in slikajte razgrnjeno mrežo. Vsi podatki naj bodo dobro vidni. Nato kocko ali piramido sestavite in slikajte še vaš končan prehranski izdelek.

Sliki embalaže z vsemi potrebnimi podatki pošljite do 20. maja učiteljici, ki vas uči:

6. a, 6. b anica.pudgar@gmail.com

6. c, 6. d lidija.pocajt@gmail.com

 

5. teden: GOS 6. razred

Pozdravljeni šestošolci!

Ponovno je teden naokoli. Veliko vas je nalogo odlično opravilo. Tisti, ki ste dokaze o svojem delu posredovali, sva vam učiteljici odgovorili s povratno informacijo. Kdor se še ni oglasil, naj to čim prej stori, tudi če naloga ni v celoti opravljena. Pogumno nama pokažite svoje izdelke.

Upam, da ste za praznike barvali pirhe, pomagali mami pri peki potice in podobno. Pa verjetno ste poskrbeli tudi za pogrinjek. Saj to vi že dobro znate. Če to niste naredili, se pa drugič kaj hitro ponudite in kaj postorite namesto mame. Lahko vas kdo pri tem slika, pošljite, z veseljem bova pogledali.

Po drugi strani pa srčno upam, da kdo v teh dneh, ko so bile naše mize bogato obložene, ni imel težav pri tem, da bi mu določena hrana škodila.

Ravno o tem se bomo učili nekaj ur: ALI NAM HRANA LAHKO ŠKODUJE?

  1. Preberite poglavje v učbeniku od strani 65 do 68. Berite počasi in z razumevanjem. Čim več si zapomnite, da boste znali v praksi to upoštevati in uporabiti.
  2. V zvezek zapišite naslov ALI NAM HRANA LAHKO ŠKODUJE?

Prepišite naslednjo poved:

O VARNI HRANI govorimo takrat, kadar živila ne vsebujejo škodljivih mikroorganizmov, strupov, tujkov in drugih snovi, ki bi škodovale zdravju.

  1. Z ogledom videoposnetka spoznajte nekaj dejstev in napotkov, ki so povezani z zdravo in varno hrano:

https://www.youtube.com/watch?v=kIY9zNxRg2E

gos65t

Za ta teden je to dovolj. Če pa boste pomagali pri hišnih opravilih in kuhanju, ste zmagali!

3. in 4. teden: GOSPODINJSTVO:  DOMAČA OPRAVILA (6. a, 6. b, 6. c in 6. d): 30. 3. – 10. 4. 2020

Pozdravljeni šestošolci!

Ne pozabite. Navodila za delo pri gospodinjstvu ste dobili že prejšnji teden. Vaša naloga traja štirinajst dni. Sliki jedi in obe tabeli pošljite svojima učiteljicama do 10. 4. 2020.

Pomagajte pri čiščenju stanovanja, jedi pa naj bodo okusno pripravljene. Pa DOBER TEK!

Učiteljici Lidija in Anica

 

Naslednjih 14 dni bo delo pri pouku gospodinjstva drugače organizirano. Ni potrebno, da pišem razpored po skupinah in urah. To pot boste delali praktično in boste delo opravljali glede na potrebe vašega domačega gospodinjstva.

Natančno preberite navodila in jih seveda potem tudi upoštevajte.

  1. NALOGA:

14 dni boš doma pomagal(a) pri hišnih opravilih (kuhanje, pranje, brisanje prahu, sesanje…).

Svoje delo boš beležil(a) v tabelo, ki jo boš prerisal(a) v zvezek za gospodinjstvo. Starši ti naj pomagajo z nasveti, da bo delo uspešno in varno opravljeno. V zameno za to, ker jim boš pomagal(a), bodo pa tudi oni imeli eno malo zadolžitev.

Predlagam, da tvoje delo ocenijo, glede na to, kako dobro si ga opravil(a). Se podpišejo.

Pod tabelo pa kratko zapišejo svoje vtise/videnje o tvojem delu.

Pod njihove vtise pa zapiši še ti svoje vtise o hišnih opravilih, ki si jih opravljal(a).

 

Torej tabelo preriši na prazno stran v zvezek za gospodinjstvo.

 

Napiši naslov: DOMAČA OPRAVILA

 

OPRAVILO DATUM PODPIS STARŠEV TOČKE OD 0 DO 5
Pometanje
Sesanje
Brisanje prahu
Ročno pomivanje posode
Strojno pranje perila
Obešanje perila
Pospravljanje postelje
Likanje
Odnašanje smeti
Čiščenje kopalnice
Pospravljanje svoje sobe

 

Vtisi staršev: ___________________________________________________________________________________________________________________________.

 

Vtisi učenca: ___________________________________________________________________________________________________________________________.

 

Tako. Veselo na delo. Tvoja naloga je, da opraviš vsa predlagana hišna opravila. 🙂

Morda sem kakšno hišno opravilo pozabila. V tabeli imaš še 3 prazne prostorčke. Zapolni jih s tvojimi deli, po tvoji izbiri. Tabelo sproti izpolnjuj.

 

  1. NALOGA:

 

V teh 14 dneh pripravi tudi 2 jedi. To lahko narediš sam(a) ali s pomočjo staršev. Za pripravo jedi se sam(a) primerno pripravi (čistoča, predpasnik, dekleta lasje…).

 

Na naslednjo stran v zvezek zapiši naslov: POSTANI KUHAR

 

Za vsako jed zapiši:

a) ime jedi

b) sestavine, ki si jih uporabil(a)

c) kratek opis postopka priprave jedi

d) oceni težavnost priprave jedi od 1 do 3

e) vse jedi oceni s pomočjo tabele z ocenami od 1 do 5

f) slika jedi

 

V zvezek preriši tudi tabelo.

 

1. jed 2. jed
Barva
Vonj
Okus
Splošna ocena

 

Ko si v dveh tednih naredil(a) tudi ti dve kuharski mojstrovini in zapis, pomeni da si opravil(a) vse zadolžitve v okviru pouku gospodinjstva.

 

Sliki jedi in zapisa s tabelo ter tabelo domačih opravil  10. aprila pošlji na spodnji naslov. Ne pozabi se podpisati, da ne bo lastnika izdelka potrebno iskati po naslovih.

6. a, 6. b anica.pudgar@gmail.com

6. c, 6. d lidija.pocajt@gmail.com

 

2. teden: GOSPODINJSTVO 6 za teden od 23.3 do 27.3.2020

2 uri-6.a (2.skupina fantje): v ponedeljek, 23.3.2020

2 uri-6.c (1.skupina dekleta): v ponedeljek, 23.3.2020

1 ura-6.d (2 skupina fantje): v ponedeljek, 23.3.2020

1 ura-6.b (1. skupina punce): v sredo, 25.3.2020

2 uri-6.c (2.skupina fantje): v sredo, 25.3.2020

2 uri-6.a (1.skupina dekleta): v četrtek, 26.3.2020

1 ura-6.b (2.skupina fantje): v petek, 27.3.2020

1 ura-6.d (1.skupina dekleta): v petek, 27.3.2020

Tisti razredi, ki imate na urniku 2 šolski uri, predelate snov za 2 šolski uri (torej 2 in 3 ura), ostali razredi pa samo 3. šolsko uro.

2. ura – Prehranske navade

Preberi v učbeniku na str. 60, 61. Odgovori na naslednja vprašanja (zapiši jih v zvezek):

  1. Kaj so prehranske navade?
  2. Razmisli in odgovori, kdo lahko oblikuje tvoje prehranske navade?
  3. Kdo so vegetarijanci? Kateri vegetarijanci so bolj znani? Opiši jih, kako se prehranjujejo.
  4. Opiši svoje prehranske navade in zapiši, kako jih lahko izboljšaš.

3. ura – Utrjevanje snovi

Učenci utrjujejo in ponavljajo snov. Odgovorijo na vprašanja in odgovore zapišejo v zvezek. Pomagajo si z učbenikom(str. 32-62) in zvezkom.

  1. Zakaj jemo?
  2. Kaj so hranilne snovi in kaj omogočajo?
  3. Naštej 5 osnovnih hranilnih snovi!
  4. Zakaj naše telo potrebuje energijo?
  5. Kaj je hranilna vrednost hrane in kaj je energijska vrednost hrane? Pojasni.
  6. Koliko energije dnevno porabi odrasel človek in koliko otroci?
  7. Od česa vse je odvisno, koliko energije dnevno potrebujemo?
  8. Zakaj moramo uživati raznovrstno prehrano?
  9. Opiši prehransko piramido in kako so razvrščene hranilne snovi na piramidi.
  10. Naštej 5 živil, ki vsebujejo več ogljikovih hidratov. Pojasni, zakaj so ogljikovi hidrati pomembni v naši prehrani?
  11. Naštej 5 živil, ki vsebujejo več vitaminov in mineralov. Pojasni, zakaj so vitamini in minerali pomembni v naši prehrani?
  12. Naštej 5 živil, ki vsebujejo več beljakovin. Pojasni, zakaj so beljakovine pomembne v naši prehrani?
  13. Naštej 5 živil, ki vsebujejo več maščob in 5 živil, ki vsebujejo več sladkorja. Pojasni, zakaj se moramo izogibati prehrani z več maščob in sladkorja?
  14. Kaj bi svetoval nekomu, ki ima previsoko telesno težo, glede na njegovo starost in velikost?
  15. Kaj pomeni, da mora biti naša prehrana uravnotežena?
  16. Koliko obrokov na dan moramo zaužiti? Katere obroke, naštej?
  17. Katere bolezni povzroča neustrezna prehrana?
  18. Kaj so prehranske motnje bulimija in anoreksija?
  19. Kaj so prehranske navade?
  20. Kdo vpliva na naše prehranske navade?

 

1. teden: GOSPODINJSTVO 6

učiteljici: ga. Lidija Pocajt in ga. Anica Pudgar

Šestošolci lepo pozdravljeni tudi pri pouku gospodinjstva. V prihodnjih dveh tednih se boste samostojno učili o boleznih povezanih z neustrezno prehrano, prehranskih navadah in samostojno ponavljali snov, ki smo jo do sedaj skupaj obravnavali.

Za delo boste potrebovali učbenik iz gospodinjstva in zvezek. Tiste skupine, ki imate 2 šolski uri pouka (na urniku), tudi opravite snov za 2 šolski uri.

Za ponedeljek, 16.3.2020

– 6.a (2. skupina fantje) 1 šolska  ura

– 6.c (1. skupina dekleta) 1  šolska ura

– 6.d (2. skupina fantje) 2 šolski uri

1.ura – Bolezni povezane z neustrezno prehrano

Učenci preberejo učbenik na strani 58-59. Odgovorijo na naslednja vprašanja (zapišejo jih v zvezek):

  1. Katere bolezni so povezane z neustrezno prehrano?
  2. Kateri je najpogostejši vzrok smrti odraslih ljudi v Sloveniji?
  3. Bolezni (omenjene v učbeniku) opiši in napiši kaj lahko povzročajo.
  4. Pojasni, kaj je bulimija in kaj je anoreksija!
  5. S pomočjo interneta ali knjig razišči, katere bolezni še lahko povzroča neustrezna prehrana. Zapiši jih v zvezek.
  6. Razmisli in zapiši, kako lahko ohranjamo in krepimo svoje zdravje?

2. ura – Prehranske navade

Učenci preberejo snov v učbeniku na str. 60, 61. Odgovorijo na naslednja vprašanja (zapišejo jih v zvezek):

  1. Kaj so prehranske navade?
  2. Razmisli in odgovori, kdo lahko oblikuje tvoje prehranske navade?
  3. Kdo so vegetarijanci? Kateri vegetarijanci so bolj znani? Opiši jih, kako se prehranjujejo.
  4. Opiši svoje prehranske navade in zapiši, kako jih lahko izboljšaš.

Enako velja: za sredo, 18.3.2020, 6.b razred (1.skupina dekleta)…. 2 šolski uri

za sredo, 18.3.2020, 6.c razred (2.skupina fantje)…. 2 šolski uri

za četrtek, 19.3.2020, 6.a razred (1. skupina dekleta)…1 šolska ura

za petek, 20.3.2020, 6.b razred (2.skupina fantje)….2 šolski uri

za petek, 20.3.2020, 6.d razred (1.skupina dekleta)….2 šolski uri

 

 

(Skupno 3,067 obiskov, današnjih obiskov 1)