Likovna umetnost

1. teden

2. teden
3. teden
4. teden
5. teden
7. teden
8. teden
9. teden

10. teden: 5. d – ARHITEKTURA, RAZISKOVANJE SENC

LIKOVNA UMETNOST – 5. razred (5. a, b, c)

Smo v zadnjem tednu meseca maja in desetem tednu pouka na daljavo (25. – 29. maj 2020). Glede na poslane izdelke vidim, da sledite navodilom in ste pri svojem likovnem ustvarjanju dovolj kreativni, izvirni, domiselni.

Kiparstvo

Kiparski prostor

Površina in barva kipa

Pri načrtovanju svojega kipa, kipar razmišlja o materialih, barvi, strukturi, ki jih bo uporabil. Razmišlja o površini kipa, ki je lahko gladka ali hrapava. Pri oblikovanju uporabi tudi več različnih materialov.

Kipar svoje zamisli izrazi tako, da jih sestavi v likovno obliko. Kiparsko obliko umesti v prostor. Prostor obdaja kip od vseh strani. Pravimo, da je kip likovni izdelek, ki poseže v prostor oz. je del prostora. Kiparski prostor, ki ga kip zavzame, pa je lahko notranji ali zunanji prostor.

Likovna naloga

  1. Razmislite in oblikujte prostor v katerega bi postavili živalsko figuro, ki ste jo oblikovali prejšnji teden.
  2. Material za oblikovanje si izberite sami (papirji različnih trdot in barv, različni odpadni materiali, naravni materiali, umetni materiali …).
  3. Ustvarite prostor, ki bo napolnjen z vašo domišljijo in zgodbo. Sledite svojim idejam in zamislim ter jih skušajte uresničiti. Ne pozabite v ta prostor umestiti svojega kiparskega izdelka (živalska figura). Novonastali izdelek poimenujte (dodajte naslov likovnega dela).
  4. Za likovno nalogo imate štirinajst dni časa (do 5. junija 2020).

Veliko novih, izvirnih zamisli želim.

9. teden: 5. d – naredi samo likovno nalogo zapisano pri 5. abc in počaka na mail in navodila nove učiteljice v 10. tednu. Če ste morali poslati fotko izdelka in še niste, oddajte najkasneje do srede, 20. 5. 2020 na  ninaplostajner@gmail.com

LIKOVNA UMETNOST – 5. razred (5. a, b, c)

Čas hitro mineva in že smo v devetem tednu pouka na daljavo (18. do 22. maj 2020).

Kiparstvo

Kiparski prostor

Ljudi, živali in različne znane predmete lahko upodabljamo kot kipe. Za kiparstvo je značilno, da podobo oz. kip oblikujemo z vseh strani. Kip lahko tudi otipamo. Otipamo njegovo obliko, velikost in površino. Pri oblikovanju kipa pazimo, da trdno stoji na podlagi.

Razmislite, kakšne kipe ste videli v svojem kraju. Se spomnite iz katerih materialov so oblikovani?

Likovna naloga:

  1. Iz papirja, kartona, lepenke oblikujte živalsko figuro s štirimi nogami (muca, pes, bik, ovca, tiger, žirafa, slon …). Uporabite lahko revijalni, časopisni ali drug odpadni papir, prazne embalažne škatle, tulce … S svojo domišljijo in ročnimi spretnostmi oblikujte stoječo živalsko figuro.
  2. Papir je upogljiv kiparski material. Lahko ga trgate, režete, zvijate, upogibate, prepogibate, zgibate, sestavljate, lepite. Vsi ti postopki omogočajo zanimivo oblikovanje.

Vrednotenje in ocenjevanje likovnih izdelkov

V tednu od 18. do 22. maja 2020 bo učencem, ki še nimajo vpisane ocene za izdelek, ki je bil narejen do 13. marca 2020, vpisana ocena (torej tistim učencem, ki so izostali od pouka v času vrednotenja in ocenjevanja likovnih izdelkov).

V mesecu juniju (do 15. junija 2020) boste vsi učenci pridobili oceno za ustvarjanje oz. pouk na daljavo. Ocenjeni bodo likovni izdelki.

Kaj mora biti narejeno do 1. junija 2020?

  • Risba ali slika družinskega portreta (1. teden pouka na daljavo).
  • Risba ali slika skupinskega portreta vašega razreda (3. teden pouka na daljavo).
  • Risba ali slika okrasne posode nevsakdanje oblike (7. teden pouka na daljavo).
  • Risba ali slika narejena po opazovanju izdelka iz keramike (8. teden pouka na daljavo).
  • Živalska figura iz papirja, kartona ali lepenke (9. teden pouka na daljavo).

Svoje izdelke fotografirajte in fotografije pošljite v priponki preko eAsistenta ali na e-naslov: mija.zagar@guest.arnes.si

Tisti, ki ste svoje izdelke pošiljali sproti in so bile likovne naloge uspešno opravljene, pošljete samo še tista dela, ki niso bila ovrednotena.

Prijetno ustvarjanje želim.

 

8. teden: 5. d: ARHITEKTURA , notranji in zunanji prostor, “DOMIŠLJIJSKA HIŠKA”

LIKOVNA UMETNOST – 5. razred (5. a, b, c)

Pred nami je nov delovni teden, osmi teden pouka na daljavo (11. – 15. maj 2020). Upam, da nam gre dobro in da vam ustvarjanje po zapisanih navodilih ne povzroča prevelikih težav.

Keramika

Ponovimo

Izdelke, ki so narejeni iz žgane gline imenujemo keramika.

Za industrijsko keramiko je značilno, da so predmeti narejeni s pomočjo modelov oz. kalupov, ki omogočajo da se naredi več enakih izdelkov.

Za umetniško keramiko je značilno, da so izdelki izdelani ročno, v manjšem številu ali pa so unikatni (samo en izdelek, primerek).

Med domačimi obrtmi poznamo lončarstvo (ljudska keramika). Oblikovana je na lončarskem vretenu (vrtena keramika). Izdelki so lahko tradicionalno ali umetniško oblikovani.

K modelirani keramiki sodijo izdelki prostih, nepravilnih, nenavadnih oblik.

Likovna naloga:

  1. Izberi predmet, ki ga imate doma in sodi med keramiko (vaza, skodelica, krožnik, vrč, majolika, model za kolače, vodna piščalka v obliki ptice, nakit, ploščice …). Morda je to prav tisti predmet, ki ti je po obliki ali zaradi vzorca in poslikave, že pri nalogi prejšnjega tedna “padel v oči”. Morda je to predmet, ki ste ga izdelali iz gline pri pouku v šoli v prejšnjih letih.
  2. Predmet postavi na mizo. Dobro si ga oglej. S prsti otipaj njegovo obliko. Ali je predmet votel? Ali je okrašen (poslikan z različnimi vzorci, okraski, ima zanimivo sliko)? Kakšna je njegova površina (gladka, svetleča, hrapava)?
  3. Po opazovanju ta izbrani predmet nariši iz različnih smeri gledanja.

Naj bo delo ustvarjalno.

7. teden:

SREDA: LUM 7. teden: 5. d – GRAFIKA, ODTIRANJE s svinčnikom, “ŽABA ali PTICA”

LIKOVNA UMETNOST – 5. razred (5. a, b, c)

Prvomajske počitnice so za nami in verjamem, da ste si nabrali dovolj ustvarjalne energije za naslednje ure predmeta likovna umetnost. Smo v prvem tednu meseca maja in v sedmem tednu pouka na daljavo (4. – 8. maj 2020).

Keramika

Z besedo keramika imenujemo izdelke, ki so oblikovani iz gline in žgani po posebnih postopkih (izdelki iz žgane gline).

Glina je vrsta kamnine (drobno zrnata usedlina). Za oblikovanje jo moramo prečistiti vseh delcev in jo pregnesti, da postane voljna. Kadar oblikujemo iz gnetljive gline, pravimo, da modeliramo. Modeliramo lahko vaze, sklede, vrče, skodelice, krožnike, nakit, kipe različnih oblik (živali, figure, okrasne predmete). Izdelke iz gline po končanem oblikovanju posušimo na zraku in nato žgemo v pečeh za žganje gline.

Žgane izdelke lahko pobarvamo in jih ponovno žgemo pri višji temperaturi. Pravimo, da jih glaziramo.

Tudi v gradbeništvu poznamo izdelke, ki jih imenujemo keramika: keramične ploščice za tla in stene, umivalna korita, keramične cevi, opeka …

Likovna naloga:

  1. Doma poišči predmete, ki sodijo med keramiko (predmeti za vsakdanjo rabo, predmeti za krasitev …).
  2. Razmisli, kako so ti predmeti narejeni oz. oblikovani (ročno ali industrijsko).
  3. Izberi en predmet. Dobro si oglej, kakšne oblike je. Je morda okrašen? Obogaten s poslikavami?
  4. Zamisli si okrasno posodo nevsakdanje oblike. Nariši jo ter ji dodaj črte, pike, barve, ki bodo dale izdelku edinstven izgled. Uporabiš lahko eno ali več barv.

Prijetno raziskovanje in ustvarjanje želim.

Prvomajske počitnice

 

6. teden: Tehniški dan promet
/

5. teden:

5. dLUM, GRAFIKA: INDUSTRIJSKA IN AVTORSKA (umetniška) GRAFIKA

LIKOVNA UMETNOST – 5. razred (5. a, b, c)

Pozdravljeni!

Čas hitro mineva in že smo v petem tednu našega dela na daljavo (14. – 17. april 2020).

V tem tednu bomo pogledali, kaj smo do sedaj naredili.

Dve likovni nalogi sta se navezovali na praznik (2. naloga: voščilnica ob materinskem dnevu, portret dame z nakitom; 4. naloga: velikonočne pisanice, slovenska ljudska umetnost). Verjamem, da ste bili uspešni in ste se ob delu tudi zabavali ter pripravili prijetno praznično vzdušje.

Dve likovni nalogi pa sta se navezovali na likovni motiv portret. Narisati oz. naslikati je bilo treba družinski portret in skupinski portret razreda. Ustvarjali ste lahko po opazovanju, po spominu ali po domišljiji. Poleg tega je prva naloga zahtevala razlago sedmih besed oz. izrazov, ki jih pri predmetu likovna umetnost bolj ali manj pogosto uporabljamo.

Vaša naloga tega tedna je, da pregledate in razmislite kako ustvarjalni ste bili. V kolikor je treba katerega od izdelkov dopolniti, dokončati, popraviti, izboljšati, je sedaj čas, da to naredite.

Vaše likovno izražanje naj bo ustvarjalno, domiselno, uresničujte svoje lastne zamisli.

Nekateri fotografirate svoje izdelke in mi jih pošiljate v pogled. Če želite, lahko to storite preko eAsistenta, ni pa nujno. Izdelke vložite v svojo šolsko mapo in počakajte na nadaljnja navodila.

Vse dobro želim in lep pozdrav.

 

4. teden5. d: GRAFIKA, ŠABLONSKI TISK, ¨OBLIKA¨

LIKOVNA UMETNOST – 5. razred: 5. a, 5. b, 5. c

Pozdravljeni!

Verjamem, da ste bili tudi pri likovni nalogi minulega tedna uspešni in ste upodobili zanimiv skupinski portret svojega razreda.

V času delovnih dni, od 6. do 10. aprila, boste naredili praznični okras, ki bo naredil prijetno domače vzdušje.

Slovenska ljudska umetnost. Velikonočne pisanice.

Ritem – zaporedje oblik

Vsi radi praznujemo in se veselimo praznikov. Takšnih in drugačnih: osebnih, državnih, krajevnih, občinskih, zgodovinskih, etnoloških, verskih, simboličnih, tradicionalnih, kulturnih, sezonskih …

Pred nami je čas velikonočnih praznikov. Če teh praznikov ne praznujete, boste naredili dekoracijo oz. okras, ki bo namenjen pomladnemu času.

Pirhi, poslikana in pobarvana jajca, so simbol velike noči, hkrati pa ena najlepših zvrsti slovenske ljudske umetnosti, ustvarjalnosti in domiselnosti. Slovenske pisanice spadajo med najlepše primerke okrašenih velikonočnih jajc v Evropi.

Način okraševanja velikonočnih pirhov se razlikuje po posameznih slovenskih pokrajinah. Za vse pa je značilna neskončna pestrost vzorcev, od geometrijskih likov do rastlinskih okraskov.

Likovna naloga (dovolj je, da izberete eno od ponujenih nalog)

Osnovne tehnike okraševanja in praktična izdelava pisanic

Za okraševanje pripravite trdo kuhana jajca, ki jih okrasite s pikami, črtami, preprostimi vzorci, geometrijskimi ali cvetličnimi motivi. Oblike lahko razporejate po velikosti od manjših do večjih, vodoravno, navpično ali pa svobodno v različne smeri. Napravimo zaporedje oblik in ustvarimo poseben red – ritem. Rišete lahko z alkoholnimi flomastri, voščenkami …

Narišite obris jajca in ga izrežite. Na izrezano obliko narišite vzorce oz. okrasje (črte, pike, geometrijske ali cvetlične oblike). Narisane oblike naj se ponavljajo v enakomernem ali izmeničnem ritmu (enakomeren ritem: oblike so enake in njihovo ponavljanje je enakomerno; izmeničen ritem: različne oblike, različne velikosti, presledki med oblikami so različni). Jajce lahko okrasite iz obeh strani, ga nato navežete na vrvico in obesite na izbrano mesto.

Šopek iz papirja: iz barvnih papirjev oblikujete cvetove raznovrstnih oblik. Prilepite jih na leseno palčko ali pa palčko naredite tako, da zvijete revijalni papir v rolico.

Prepustite se domišljiji in ustvarite praznični okras, ki vam bo v veselje.

Mija Žagar, prof.

3. teden:

LIKOVNA UMETNOST – 5. razred

Pozdravljeni!

Nadaljujemo z našim delom oz. poukom na daljavo. Vem, je delo doma za vas težje, saj imamo ves likovni material v šoli. Zato bodimo iznajdljivi in likovne naloge rešujmo na drugačen, a še vedno ustvarjalen način.

Tudi v tednu od 30. marca do 3. aprila 2020 ostajamo pri likovnem motivu portret.

Skupinski portret

Likovna naloga

  1. Poišči fotografijo svojega razreda (fotografija iz tega šolskega leta ali pa fotografija iz prejšnjih let, resna ali šaljiva fotografija).
  2. Na osnovi videne fotografije nariši ali naslikaj skupinski portret razreda. Ustvarjaš lahko po opazovanju fotografije, po predhodnem ogledu fotografije oz. po spominu.
  3. Če si zastavljeno nalogo hitro opravil/opravila nariši ali pa naslikaj portret svojega razreda po domišljiji, kjer si lahko brezmejno kreativen/kreativna.
  4. Za izvedbo likovne naloge izberi material iz svoje peresnice (flomaster, flomastre, barvice, svinčnik …) ali pa material, ki ga imaš doma za likovno ustvarjanje.

Bodite ustvarjalni in pazite nase.

2. teden:

LIKOVNA UMETNOST – 5. razred (5. a, b, c) 5. d

Pozdravljeni!

Prvi teden drugačnega dela, dela na daljavo, je za nami. Verjamem, da ste bili uspešni in ustvarjalni ter vam napisana navodila za delo niso povzročala težav.

Tudi v tednu od 23. do 27. marca 2020 ostajamo pri likovnem motivu portret.

Portret

Portret dame z nakitom

Likovna naloga

  1. Ob prazničnem dnevu (25. marec – materinski dan) oblikuj prav posebno voščilnico. Vsaka mama je ljubeča, skrbna, enkratna in vedno nam stoji ob strani. Razmisli, kako bi se ji zahvalil/zahvalila ob dnevu, ki je namenjen njej.
  2. Nariši portret dame z nakitom. Izberi si velikost in obliko voščilnice (pravokotnik postavljen navpično ali vodoravno, lahko tudi kvadrat). Ustvarjaj po svoji domišljiji, morda po spominu že videnih oblik (npr. nakit: ogrlica različnih oblik in barv, verižica sestavljena iz posameznih členov z zanimivimi obeski …). Obraz dame je lahko upodobljen od spredaj ali od strani. Dama naj ima prav posebno frizuro. Nakit naj bo narisan z veliko podrobnostmi in različnimi barvami.
  3. Narisanemu motivu dodaj primerno besedilo. Uporabi pisane ali tiskane črke, lahko pa se pri oblikovanju pisave zanimivo poigraš.
  4. Za izvedbo likovne naloge poišči doma material s pomočjo katerega boš svojo zamisel kreativno izpeljal/izpeljala.
  5. Tudi če pride ročno izdelana voščilnica z zamudo, se je vsaka mama zelo razveseli.

Ustvarjalno delo želim in ostanite zdravi.

LUM, 5. d, torek 24.3.2020, SKRIVNOSTNI IZDELEK

LUM5d oz. na

https://docs.google.com/presentation/d/1FGTK76s9GKYzrkubqj4E-YW_OMrAI7kV/present?slide=id.p1

 

1. teden:

LIKOVNA UMETNOST – 5. razred (5. a, b, c) 5. d

Likovni motivi na risbi, sliki in grafiki. Portret (skupinski, družinski)

Likovni motiv predstavlja vsebino likovnega dela. Glede na način upodobitve poznamo:

  • motiv po opazovanju,
  • motiv po spominu,
  • motiv po domišljiji.

Upodabljamo lahko ljudi, živali, rastline, predmete, kakršne vidimo v naravi ali si jih predstavljamo v domišljiji.

Kadar upodobimo določeno osebo z vsemi njenimi značilnostmi, izdelamo portret. Beseda portret je francoskega izvora (portrait), pomeni pa upodobitev osebe.

Lahko je upodobljena ena sama oseba, lahko pa sta dve ali več oseb – v tem primeru govorimo o skupinskem portretu. Če je upodobljena cela družina, gre za družinski portret.

Osebe so lahko upodobljene na več načinov: od spredaj, s strani, samo z glavo do ramen, postavo do kolen in celotno postavo (figura).

Skupinski portret lahko slikar naslika v notranjem prostoru ali v naravi.

Likovna naloga:

  1. Poišči fotografije na kateri so člani tvoje družine. Razmisli kje je bila fotografija posneta, kako so osebe upodobljene, poišči detajle.
  2. Z risali, ki jih imaš v svoji peresnici ali pa z njimi ustvarjaš doma, nariši družinski portret po opazovanju fotografije.
  3. Za naslednje likovne naloge upodobiš skupinski portret svojih prijateljev, sošolcev, po spominu, lahko tudi po svoji domišljiji.
  4. V knjigah ali na spletu poišči slike skupinskih portretov. Zapiši avtorja in naslov likovnega dela.

 

Poišči in razloži manj znane izraze:

portret –

avtoportret –

asimetrija –

detajl –

galerija –

realističen –

unikat –

LUM, 5.d

Motiv

Tisto, kar likovno delo predstavlja, kar umetnik upodobi (enostaven, preprost ali sestavljen).

 

VRSTE MOTIVOV:

 

  1. FIGURA predstavlja likovne upodobitve človeka in ima podvrste motivov: skupinske figure (več figur skupaj), torzo (delna upodobitev), akt (nago telo).
  2. PORTRET predstavlja likovno upodobitev, telesno in zlasti duševno karakteristiko točno določene osebnosti (individualne značilnosti). Ločimo: doprsni, polfigurni, celofigurni, skupinski portret, avtoportret (lastna podoba), karikatura.
  3. ŽIVALSKI MOTIVI predstavljajo likovne upodobitve živali (animalizem).
  4. KRAJINA ali pejsaž je motiv, ki predstavlja naravo. Glede na vrsto krajine (urbana ali ruralna), zajeti plan (široki, ozki) ločimo več vrst motiva krajine: marina (morska krajina), veduta (mesto),
  5. TIHOŽITJE je likovni motiv, v katerem so razni predmeti nežive narave. Ločimo: vanitas (simbolika minljivosti), cvetlična tihožitja, tihožitja s sadjem, živalska tihožitja.
  6. INTERIER je motiv, ki predstavlja notranjščino prostora, stavbe in se je mnogokrat rabil le za ozadje pri portretu ali tihožitju. Danes je enakovreden ostalim motivom.
  7. ŽANR je motiv, ki prikazuje vsakdanje življenje. Žanrske slike so dragoceno pričevanje o človekovem življenju v različnih obdobjih naše zgodovine. Gre za poklice, prizore iz vsakdanjega življenja.
  8. EKSTERIER je motiv, ki prikazuje dogajanje v odprtem zunanjem prostoru.
  9. FANTAZIJSKI MOTIVI (nadrealni) predstavljajo likovno upodobitev ustvarjalčeve domišljije. Mnogokrat so osnova za likovno delo tudi v osnovni šoli. Spodbujajo otrokovo domišljijo – otrok ne omejujejo, razširjajo jim fantazijski svet.
  10. DEKORATIVNI MOTIVI (ornamentalni) dajejo poudarek ploskovitemu načinu risanja, slikanja itd. z raznovrstnimi likovnimi ritmi. Spodbujajo otrokov občutek za likovni red, uporabljamo jih redkeje (npr. prtiček, tapeta, poslikava vaze, izdelava ovojnega papirja).
  11. ABSTRAKTNI MOTIVI (nefiguralni, nepredmetni) so izraz novejših smeri v likovni umetnosti. Gre za razmerje oblik in barv. Otrokom v prvi triadi so tuji, ker razmišljajo na konkretnem nivoju. Realiziramo jih v obliki likovnih iger (kup odpadlega jesenskega listja), ob izražanju občutij pri poslušanju glasbe

 

Glede na dogodke v preteklosti (resnične ali bajeslovne) ločimo naslednje motive: zgodovinski motivi, religiozni motivi, mitološki motivi (alegorični motiv, npr. rojstvo Venere, konec sveta).

 

NAVODILA ZA DELO: na bel A4 list, poljubno obrnjen, nariši enega izmed zgornjih motivov od št. 1 do št. 8. PO OPAZOVANJU. Glede na to, da smo večinoma znotraj lahko tudi rišeš pogled skozi okno, starše pri različnih opravilih, naredi avtoportret, družinski portret, živali, ki jih imate doma, si postavi različne predmete, svojo sobo ali kateri drugi prostor, …

Riši s svinčnikom in pobarvaj natančno z barvicami. Zapolni cel list z risbo, razmisli o kompoziciji oz. postavitvi oblik na listu. Kje bodo svetle kje temne barve glede na tvoj motiv. Motiv naj bo zanimiv. Zadaj na listu se podpiši (ime in priimek, razred) in napiši izbrani motiv.

Še prej si lahko ogledaš motive v prilogi.

 

(Skupno 5.911 obiskov, današnjih obiskov 1)